bever Skrevet 23. desember 2007 #2 Skrevet 23. desember 2007 Tradisjonen sier pynting til jul. Men i år er det unnagjort, så i år er det lunsjbesøk til et vennepar med barn. Gleder meg!
bever Skrevet 23. desember 2007 #4 Skrevet 23. desember 2007 I dag våknet jeg før unga (les: mann og barn), sitter i spisestuen og nyter en kopp te, beundrer vårt nye plasttre som er fint pyntet, koker egg til fokost og egentlig bare nyter at det er stille i huset. Livets enkle gleder!
Twig Skrevet 23. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. desember 2007 Hehe, du har et stort barn også? ;p Det er knalldeilig med litt slik alenetid, ikke ofte man får de
FuriLaks Skrevet 23. desember 2007 #6 Skrevet 23. desember 2007 Vi har ikke egentlig noen tradisjoner lille juleaften, jo, pynte treet kanskje. Men i dag skal vi reise til svigers og de har masse tradisjoner. I dag er det rakfisk, det pleier å være den dagen alle søsknene reiser hjem til jul. Skikkelig koselig! De sitter i timesvis rundt matbordet og spiser og skravler:) Min første jul sammen med dem og har heller aaldri smakt rakfisk før! Litt skummelt:)
Mamman til AM&JS Skrevet 23. desember 2007 #7 Skrevet 23. desember 2007 Pynter det resterende til jul....får opp juletreet...og har grøtfest...
Forskeren Skrevet 23. desember 2007 #8 Skrevet 23. desember 2007 Har ikke så mange faste tradisjoner denne dagen, kommer an på om det er helg eller arb. dag. Men et grøt-måltid hører med! Og pynting av tre, men det gjorde vi i går. For i dag går turen til mine foreldre, skal være der i 3 dager og jeg gleder meg til litt avlastning med ungene om morran for å være helt ærlig Minsten torturerer meg nattestid, så jeg er ganske uopplagt... Vil bare sove jeg!
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 23. desember 2007 #9 Skrevet 23. desember 2007 Vi har en tradisjon på lillejulaften og det er å pynte treet i kveldingen. Ellers går dagen med til husvask, en treningsøkt og å ha det kjekt sammen )
strekkmerketrollet Skrevet 23. desember 2007 #10 Skrevet 23. desember 2007 lille julaften = levere pakker-dagen ) (siden jeg i år har 2 barn, skulle jeg ønske at jeg kunne vert hjemme og folk komt hit, meeeen kosli å dra på besøk også da ) GOD JUL DERE !!!
thricane Skrevet 23. desember 2007 #11 Skrevet 23. desember 2007 vi skal gi grøt til julenissen i dag. da jeg var liten gjorde vi det samme, og nå tar vi med guttungen for første gang:) hos mine foreldre står det et lite uthus ved et jorde, der skal pappaen kle seg ut som nisse, og vi skal ha julegrøt med marsipan og senere gi grøt til nissen:)
Mammaaaaaa Skrevet 23. desember 2007 #12 Skrevet 23. desember 2007 Pynter tre, drikker gløgg og ser grevinnen og hovmesteren! :-) Gleeeeder meg!
Twintipp og himmelblå Skrevet 23. desember 2007 #13 Skrevet 23. desember 2007 Da skal vi på gård`n og spise masse god mat.. Masse forskjellig fisk, ål, røkt lammelår, juleskinke, oster osv. osv. Da har de pyntet til jul og det er utrolig kos stemning:o) Tidligere på dagen skal vi besøke familien til sambo og ut på gården hvor svigerfar er oppvokst og spise grøt på låven å få besøk av nissen, sammen med alle andre barna i familien:o) Kost:o)
Torpekjærringa Skrevet 23. desember 2007 #14 Skrevet 23. desember 2007 I dag er det full juleaften for bonusbarnet mitt her ) Sammen med min manns familie - jenta skal feire jul hos mor & samboeren hennes ! Så da koser vi oss i dag )) Så huset fullt & mye god mat & masse fint på tv )
Turid Laila Skrevet 23. desember 2007 #15 Skrevet 23. desember 2007 Hadde vi hatt juletre hadde dette blitt pyntet i dag. Men har hverken plass eller ork til å dra inn et tre i år. Skal ikke være hjemme i jula likevel så. Lille julaften er også pakkefordelingsdagen. Dra rundt å levere gaver og skravle over en kopp kaffe
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 23. desember 2007 #16 Skrevet 23. desember 2007 vi får svigersene + to onkler på lunch, så skal vi til (min) mormor og spise julemat og levere gaver til min fetter og kusine. skulle egentlig på julegrøt hos den andre tanta mi, men dropper det siden det tar så laaaaaang tid og sambo skal på jobb i natt + lille må jo i seng i løpet av kvelden... nå skal vi bare kaste i oss frokosten og dra i akebakken. lille fikk førjulsgave av bestefar i går...
fleskepupp Skrevet 23. desember 2007 #17 Skrevet 23. desember 2007 Her er tradisjonen og besøke to gravsteder. Deretter er det gløgg og lille nøtteaften sammen med venner. Gleder meg! Dette er den koseligste dagen i hele året. Elsker lille-julaften
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå