Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 23. desember 2007 #1 Skrevet 23. desember 2007 Legen min anbefalte Postafen pga svangerskapskløe, men den hjelper jo ikke i det hele tatt! Jeg klør og klør og klør....får ikke sove, og begynner å bli litt utslitt. Hva gjør jeg med denne kløen? Går på veggen snart! Alle tips mottas med takk!!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 23. desember 2007 #2 Skrevet 23. desember 2007 Uff da... Har ingen erfaring med dette i det hele tatt. Plagene min forrige gang var kun vann i beina og BL...Men føler med deg så til de grader! Har du aloe vera? Kunne det hjulpet? Det er jo kløstillende,og litt skulle jeg ikke tro var noe skadelig. Men, dette vet jeg ikke med sikkerhet. Det er det eneste alternativet jeg kommer på...det eller å ta deg en kald/lunken dusj. det skulle virke klø-dempende også... Må være utrolig irriterendes å ligge slik og ikke få sove...God bedring.... Håper du får en pause lang nok til å sovne i...
Fru.Antonsen Skrevet 23. desember 2007 #3 Skrevet 23. desember 2007 Kjøp helst forever living aloe vera lotion eller aloe vera gel fra apoteket. Det har hvertfall hjulpet meg mye.
Linnea&Julie Skrevet 23. desember 2007 #4 Skrevet 23. desember 2007 På meg så hjalp det å smøre med kald aloe vera gel (98% aloe.v fra vasiline intensive care) Hadde tuba i kjøleskapet, og det lindret kløen min! Huff, vett hvordan du har det! Lykke til, håper du finner noe som kan hjelpe på kløen! GOD JUL )
*Super*Mamman* Skrevet 23. desember 2007 #5 Skrevet 23. desember 2007 Spør på apoteket om det er noen kremer du kan bruke, Eurax feks. Vet mange gravide bruker Eurax, som er en klødempende salve, men vet ikke om det er noen restriksjoner på den i forhold til graviditet. Det vet dem iallefall på apoteket..
*Super*Mamman* Skrevet 23. desember 2007 #6 Skrevet 23. desember 2007 Forresten så har jeg aldri hørt at Postafen skal hjelpe mot kløe, men derimot mot svangerskapskvalme... Er jo en reisesyketbl.... Men, er ingen lege jeg da, hehe....
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 24. desember 2007 #7 Skrevet 24. desember 2007 Nei nemlig, Bruden-07, jeg stussa også når hun foreskrev dem mot kløe.... De hjelper i alle fall ikke! Tok turen til apoteket i dag, de anbefalte ikke Eurax (kunne gå over til babyen sa de), men både "hvitvask", og en hvitvask-lignende spray fra Avene som lindrer kløe (også fin mot vannkopper og lignende) var trygge og anbefalte. Kjøpte den sprayen, og den funka faktisk litt! Ikke kvitt kløen, men det roet seg litt. Var god å bruke kald. Takker for alle tips=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå