Gå til innhold

spm om sopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan man ha sopp uten å oppleve smerter ved/etter amming? brystvortene mine klør som besatt innimellom, kan det være pga sopp? har ellers ingen smerter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Ja.

Har babyen din hvitt belegg i munnhulen eller på tunga? Sjekk det. Min hadde det, men jeg hadde ingen symptomer på sopp. Derfor lot jeg være å smøre meg med Canesten-salve. Hadde jeg begynt med det fra dag en, ville trøska/soppen vært borte på ei uke, og ikke tre måneder.

Skrevet

1000 takk for svar!!! uff, da har jeg sopp da... holder det å behadle med canesten?

Skrevet

For din del holder det å smøre med Canesten-salve. Men den er ikke beregna på oralt bruk, så du må vaske salva av puppen før amming og smøre igjen etter amming.

Det er imidlertid ikke nok at DU behandler deg. Har du sopp, har nok babyen det også. Legen din kan skrive ut resept på Mycostatin.

Skrevet

Canesten er ikke anbefalt brukt mot sopp på brystet,(dårlig effekt) du kan derimot prøve Daktar!! Pass på at du vasker brystet med en fuktig klut før amming. HVis du merker at det blir litt bedre av dette,skal du gå til legen og be om kur med Nystatin til deg og baby(Mykostatin mikstur til baby og krem til deg selv) , det er ikke nok å bare beh deg selv.

Skrevet

takk for svar, vil bli kvitt denne dritten nå! har fått Mykostatin til mini, men fikk ikke noe selv, er Daktar resept fri? Skjønner ikke hvorfor jeg ikke fikk resept på salve til meg selv...

Skrevet

Mange uerfarne leger der ute hva sopp/trøske angår, ja daktar er reseptfri, men jeg vil anbefale deg å be om resept på mykostatin salve til deg selv, det er det som fungerer best. følge forøvrig anbefalinger på ammehjelpen vedrørende vasking og koking av tøy/ utstyr. Det er svært så viktig å være nøye der....

Skrevet

ja, får ringe igjen over nyttår, har lest på ammehjelpen så skal følge rådene derfra, kan prøve daktar til jeg får resept da. takk for god hjelp. godt nytt år:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...