Alhansi Skrevet 22. desember 2007 #1 Skrevet 22. desember 2007 Heisann. Jeg fant dette forumet nå nettopp, det var kjekt, selv om det er veldig trist vite at man er flere i i samme båt. Har mistet en del ganger nå, både SA og MA, og er nå gravid igjen. Vettskremt selvfølgelig. Redd for at ting ikke er som det skal, redd for at det går galt igjen. I går fikk jeg innkalling til fostermedisin den 2 januar. Hva gjør man der? Tar det lang tid? Må man dit ofte? Hjelper det? Noen som vet?
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #3 Skrevet 23. desember 2007 hei.. jeg ville bare si beklager for at du har mistet tidligere.... men gratulerer med graviditeten... vet selv hvordan d der å miste.. mistet selv 2 mnd siden ca.... har ikke blitt gravid igjen men prøver iherdig.... desverre kan jeg ikke svare d på spørsmålet for jeg vet ikke hva d er.... juleklem til deg.... forstår at du er engstelig... lykke til:)
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 26. desember 2007 #4 Skrevet 26. desember 2007 Tja, hva som skjer der er vel sikkert veldig forskjellig alt etter som hva som er skjedd tidligere og hva som er de største bekymringene rundt svangerskapet. Jeg har ikke opplevd ma/sa, men er der pga at jeg i forrige svangerskap bar frem en gutt med store misdannelser. Har fått tett og god oppfølging på Fostermedisin denne gang. UL i uke 9, konstaterte i livmor og hjerteaktivitet. Så litt på hjerne og hjerte, men for liten til å se noe. Dette var over på 1/2 time. UL i uke 13, kikket nøye over alle organer osv for å se etter patologi. Diskuterte evt fostervannsprøve, tok dobbeltest. Varte ca 1 time. UL x 2 i uke 18. Først jordmor, så lege. Kikket nok en gang over alle mulige og tenkelige ting. Samtale med jordmor om redselen for at det skal gå galt igjen, og samtale med lege om sjansen for at det skal gå galt igjen.. Til sammen varte dette nærmere 2 timer. Da jeg gikk med han som var syk var jeg der to hele og en halv dag, spredt utover nesten 3 uker. UL, samtaler med alle mann ang fødsel, samtaler med leger ang genetikk, fostervannsprøve osv osv. Forstår engstelsen din, men prøv å slapp av. Og husk at de folka er verdens beste, de gjør det de kan for deg. Masse lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Hei Hvilket sykehus tilhører du? Blir i samme situasjon som deg ved neste svangerskap. Høres ut som god oppfølging. Har dårlig erfaring hitill.
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Var det meg du mente?? I tilfelle så er dette ved St Olavs i Trondheim. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå