Gå til innhold

Pleier dere å ha full middag Lillejuleaften? Eller tar dere bare litt kosemat utpå kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har aldri middag lillejuleaften. Pleier å ta bare en brødskive på dagen. Åsså koser vi oss med litt kosemat ( sild, sylte, lefse, edamerosten, og ribberullen) utpå kvelden da vi sitter å ser på tv, og julefreden har senket seg. Åsså en bitte bitte bitte liten smak på aquviten ( pappa og gubben og mamma det da :-) )

Åsså går det i gløgg, clementiner og pepperkaker :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her går det i grøt pådagen og ost/kjeks på kveldn.

Skrevet

Vi bestiller alltid mat inn på lillejulaften vi, synes det er greit med noe varmt på kvelden, men slippe å styre med noe.

Skrevet

Vi spiser mølje på kvelden. Det er møljebrød ( ett slags flatbrød) som vi heller ribbekraft over og en dæasj med ribbefett. Også strør vi allehånde og salt og pepper på. NAAAAMMMMMMM!

Til dessert blir det multekrem med *herregud-hva heter de kremmehusformede julekakene* til og riskrem med rødsaus.

Og såååå blir det juletrepynting og åpning av "tallerkenpakke"...

Skrevet

På lillejulaften er det vanlig middag til vanlig middagstid, ja. Og så blir det noen biter av både ditt og datt utover kvelden, parallelt med juletrepynting og julepynting av huset ellers.

Skrevet

Spiser alltid kalkun hos mamma på lillejulaften:)

Skrevet

Familien min har tradisjon med fenalår og poteter med flatbrød til på lille julaften. Drar dit på kvelden og hjelper til å pynte juletreet, også spiser vi sent på kvelden når alt annet er klart. :)

Skrevet

Vi har ingen spesiell tradosjon lille julaften, men det er altid varm middag. I år har jeg invitert broren min m familie, og det blir ikke julemiddag..

Skrevet

Heile familien er samlet til koldtbordt hos mamma kvar lille julafta. Bytter gaver og kort da. I år blir det nok uten jentene mine, så det blir jo litt anerledes.

Skrevet

Hos oss er det tilfeldig, men i år er bedt til julelunsj kl. 12, så vi ser hva vi har lyst på senere på dagen.

Skrevet

Må ha middag vel...? Men prøver å spise litt tidlig da, så er det plass til litt snop og klementiner og sånne ting litt tidlig på kvelden før unga skal legge seg. Også er det jo juletrepynting hos mamma mens man gomler litt godt ;o)

Skrevet

Alltid risengrynsgrøt på lille julaften, så jeg kan lage riskrem av "restene". Vi skal ha 11 gjester på julaften, så jeg må lage enorme mengder med grøt for å få nok rester :-0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...