Gå til innhold

Fullmåne på julaften... Hva tror dere om det da?? Har denne månen noe for seg?

Anbefalte innlegg

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Mange av dere som har født når det er fullmåne, eller? Vet jo at det blir sagt at månen har en tendens til å sette i gang ting...eller er det bare tull? Hmm...den styrer jo vår månedlige syklus ellers, på et vis, så egentlig ikke utenkelig..?

Fortsetter under...

jeg har tro på dette :) jordmor a til meg sist at det blir født flest barn 2dager etter fullmåne.... min gutt er født 2dager etter fullmåne og mange av mine venninders barn er også født da :)

Hei

Er i uke 39 mand, og nekter å føde på julaften! Mamma sier at siden det er fullmåne, er hun heelt sikker på at noe kommer til å skje. Spesielt siden jeg har hatt smerter/rivninger siden i går. Men to dager etter, høres mye bedre ut. Har ingenting imot at ting setter i gang utpå kvelden, så lenge jeg får spise julemiddag og være med på gaveåpningen til datteren min.

Vet ikke om fullmånen har noe for seg, men man vet jo aldri...

Nei håper virkelig ikke det.. Men har en liten mistanke av at det skjer på kvelden.. Hadde termin den 20 og er litt nervøs for at han skal finne på å komme på juleaften.. Men hva får man gjort da? Kan lizm ikke bare knipe igjen.. hehe..

Jeg fødte i år, 2 april på fullmåne!!! Til og med da månen var på sitt "fulleste" kl 19.15, kom lillebror til verden. Men jeg var da den eneste som fødte den dagen da, men det kom unger ett par dager etter, og 2 var født 30 mars og 1 april, så tror på det ja:)

Lykke til:O)

I følge jordmora mi, kan det hverken lages eller fødes barn på fullmåne.. ( selvfølgelig ingen regel uten unntak - og for de som tror på slikt). Men at det fødes flest barn på ny-måne.. Altså rett etter det har vært fullmåne.. Vet når venninnen min fødte sistemann, var det ingen barn på sykehuset som var født på fullmåne, men derimot mange barn de første dagene etterpå..;) Så får vi bare krysse fingrene da på at det ikke blir så mange fødsler på julaften - for barnas del;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...