Gjest Skrevet 22. desember 2007 #1 Skrevet 22. desember 2007 Hei! Hvordan står det til? Går det greit med pergotime'n? Jeg snakket med legen på Fertilitetsklinikken i går... Spurte om dette med å bruke Pergo for å modne eggene enda bedre, tross at jeg har el hver mnd og ikke har hatt problemer med å bli gravid. Det hørtes ikke utenkelig ut å prøve... Men om han virker å ha troen på det vet jeg ikke helt... Men jeg lurte bare på dette med syklusen når man bruker Pergo... Husker du skrev at det ble masse kluss og problemer med å finne el. Hvordan har det gått? Er det sånn at man ikke skal ta pergo flere mndr på rad? Har syklusen vært ok i pausemnd? Dette er vel selvsagt individuelt... Har bare lyst til å prøve alt før vi gir opp! Men så er jeg skeptisk også til å "klusse" med hormonene i kroppen... Men hvis det kan resultere i baby, så- ja takk!:-) Håper Pergo'en gir resultater for dere. Har du tatt Ovitrellesprøyte også? Hørte om en som tok dette også før el, i tillegg til Pergo for å optimalisere eggmodningen helt. Hun har termin neste mnd. Så henne på butikken med stor flott mage:-) Klem
kirsty*2barnsmamma Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Heisann! Beklager jeg ikka har svart før, har ikke vært på i jula :-) Jeg har alltid hatt regelmessig syklus med el rundt samme tid hver måned. Så overaskelsen var stor på første pergokur at den ble så forsinket. Hadde positiv el test 8 dager på rad, og tempene lå rundt samme niva, gjorde bare et lite hopp etter el så jeg var aldri helt sikker på når el hadde vært. Jeg mistet også el slimet, fikk istedet noe seigt sædfiendtlig noe så jeg visste jeg ikke hadde sjangs å bli gravid.I pause måneden var alt tilbake til det normale. Fikk også normalt el slim tilbake, og jeg følte meg mere fruktbar enn ellers. På andre pergokur så var det bedre, fikk el tidlig og tempen hoppet som før så jeg kunne se det tydelig. Fikk også litt elslim, men mindre enn vanlig. Nå har jeg pause måned og føler meg enda mere fruktbar. Jeg føler at hos meg kan pergo virke over tid siden det blir bedre for hver måned. Så jeg skal fortsette med det. Skal ta pergo annenhver måned, fikk 5 kurer av gyn. Min gyn ville ikke gi meg pergo i begynnelsen fordi har ikke så noen hensikt, men etter 3 år syns han det var verdt et forsøk. Jeg har aldri tatt ovitrelle, tenkte å spørre gyn om det neste gang... Håper du fikk svar på det du lurte på. Håper 2008 blir året vi klarer det :-) Klemmer!
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Godt å høre at du føler det går rett vei!!:-) En spire er kanskje rett rundt hjørnet:-) Jeg skal foreslå Pergotime for legen min når vi skal på samtale. Neste måned skal jeg ta hysteroskopi. Gruer litt til det... Ovitrelle vil jeg også forsøke!! Det blir jo å prøve seg frem, om noe kan hjelpe. Føler legene er ganske "villige" til å prøve- virker sånn syns jeg, så langt.... Ha en fin kveld! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå