Gjest Skrevet 22. desember 2007 #1 Skrevet 22. desember 2007 Heisan.. Har bare et lite spørsmål som jeg håper noen kan svare på. Jeg er nylig blitt gravid, tok testen her i uken som var. Før det så begynte jeg å blø på fredagen , noe jeg trodde var mensen. Men onsdagen etter tok jeg testen og den var svært så positiv!! Men jeg har fortsatt å blø. Har snakket med en venninde som er lege, og hun nevnte spotting, og at det mest sannsynligvis var det. Men hvor lenge varer en sånn blødning, og er det mye eller lite blod som er spotting, hva kjennetegner spotting.. Typisk at dette skjer nå før jul, hvor da ingen legesenter er oppe. Men jeg trenger egentlig bare å få høre om noen har vært i samme båt, og som kan noe om dette her. Tusen takk for alle svar;)
babyandme Skrevet 22. desember 2007 #2 Skrevet 22. desember 2007 Hei! har hørt det er ganske vanlig å spotte/blø litt da man skulle fått mensen eller det kan være festeblødning. Kan si at jeg har småblødd siden uke 5 og frem til uke 9.. er nå i uke 11 og det har for det meste stoppet heldigvis. Det var spotting med litt lyserosa i utflod, en gang friskt blod(men ørlite) og mest brunlig/rødlig blødninger. Jeg føler meg veldig gravid med alle symtomer og magen vokser. Skal på tidlig ul i januar, ble henvist av lege. Det KAN være fare på ferde dersom man blør masse og samtidig har smerter i magen, men ikke nødvendigvis har jeg forstått. Det du fortalte om spotting hørtes ikke særlig farlig ut. Men råder deg til å ta en tlf til føden eller legevakta dersom du er bekymret. De skal jo ha åpent nå selv om det er jul. Ikke godt å gå rundt å lure, det vet jeg alt om:-( Dersom du føler deg frisk ellers, tror jeg ikke du skal være redd.. men har hørt man bør ta det ekstra med ro dersom man har blødninger. Håper spottingen forsvinner og at du kan få ha en god jul uten slike bekymringer.. Lykke til!
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #3 Skrevet 23. desember 2007 Tusen takk for svar babyandme, godt å få litt positivt. Jeg har nå sluttet å blø, så kanskje det hjalp å ta det veldig med ro. Jeg har ringt legevakten, men der er det ikke ultralyd, så da må jeg vente til mandag.. Så da får vi se.. Men jeg føler meg veldig gravid, kvalm og trøtt, så dette går nok bra.. Ha en riktig flott jul du også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå