Gå til innhold

Det kløøøøøøøøøør!!!!


Gjest VerdensHeldigsteMamma

Anbefalte innlegg

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Nå klikker jeg snart - det klør sånn OVERALT på kroppen, jeg blir gal!!

 

Har tatt blodprøver for å sjekke om gallesyre og leververdier er ok, men får jo ikke svar før uti neste uke, fram til da må jeg bare holde ut. Har fått resept på Postafen, men legen ville ikke at jeg skulle begynne med dem før svarene fra prøvene var klare.....

 

Herregud for ei jul dette blir!! Flere som klør og klør og klør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også!! på magen, på låra, leggene, det klør overalt! Så ble jeg litt stressa, for jeg leste innpå en plass at svangerskapskløe kunne være skadelig på foster? Jeg ser du skriver at du har tatt blodprøve for å sjekke gallesyre og leververdier? Jeg trodde nemlig de bare sjekket leververdiene.. Men nå har jeg funnet ut hvorfor jeg har det, takket være ditt innlegg:) Jeg har slitt med gallesteinanfall, og galleblærebetennelse i snart 2 år. Skulle opereres i mai, men da fant de ut at jeg var gravid. Så gallesyre er nok grunnen til at jeg har de ja.

Håper du får svar på prøvene dine snart, og at du ikke klør deg i hjel..

Gooood jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Oj, ja det kan forklare saken for deg....

 

Legene er ikke så gode på dette med svangerskapskløe, jeg fikk mast meg til blodprøver hos fastlegen min, men hun visste nok ikke helt hvilke prøver jeg burde ta. Så jordmor ble litt oppgitt når jeg kom på sykehuset og ikke hadde fått sjekket gallesyra....så da ble det nok en runde med prøver der.

 

Men selv om du har slitt med galletrøbbel tidligere, så ville jeg definitivt ha bedt om å få tatt noen prøver. Hvis man er etter uke 30, og verdiene er for høye, vil de nemlig ha ut barnet snarest. Er visst farlig for den lille, uten at jeg helt vet hvorfor.

 

Jaja...vi får bare holde ut....det klør, det klør tiddelibom=)

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har forstått det slik at legene i Norge ikke er så oppdatert på dette med svangerskapskløe. merkelig i grunn, hvertfall hvis det kan være skadelig på baby. Også tar ting tid, attpåtil! Vente på svar på prøver oppi julestria, og så nærme termin er liksom ikke det morsomeste.

 

Håper de finner ut av det da.. jeg får ta meg en tlf til legen ja, og høre hva han sier:)

 

Ha en strålende kveld, klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Grete mor:) tenkte på det du sa jeg, og ringte til jordmor. Hun ba meg ta en kald dusj/ bad, og leite etter røde prikker.. Dersom kløinga ikke gav seg, måtte jeg ned på føden og ta blodprøver. ( hun er klar over galleproblemene jeg har hatt før) Dersom verdiene var for høye, måtte de starte fødsel, akkurat slik som du fortalte. Hjelpe meg.. det er litt scary da.. Tror liksom ikke de fleste tenker over at kløe kan bety så mye..

 

Har det gitt seg hos deg, eller klør du enda? Hvor langt er du på veg?

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...