Gå til innhold

Når begynner dere å forberede ribba dere skal spise på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva gjør dere?

Jeg spiser ikke ribbe, men skal lage det for første gang i år etter ønske fra mannen min.

Når begynne og noen som har noen gode tips og råd for en ribbe-nybegynner??

Er jo så mye enklere å lage pinnekjøtt og jammen smaker det ikke mye bedre også!! :))

Fortsetter under...

Skrevet

Tok ut ribba fra fryseren i sta. Ligger og tiner på benken nå. Salter (mye) og pepprer i morgen tidlig og lar den ligge i kjøleskapet til mandag...

Ang. smaken... tja?!

Skrevet

Tok den opp i går og lot den tine på benken i natt.. Gubben gned den inn med salt og pepper i dag, så skal den godgjøre seg i kjøleskapet frem til julaften

Skrevet

Hvor mye salt og pepper? Det er en familieribbe på ca 3 kilo. Hehe.. og gnir jeg inn hele ribba med krydder?

Hva pakker jeg den inn i når jeg legger den i kjøleskapet da?

Skrevet

hi, hi, hi. Det der syntes jeg er like vanskelig hvert år. Nå har vi hatt juleselskap minst 6 ganger, og jeg er alltid like i tvil. Det jeg HAR lært er at jeg alltid skal salte mer enn jeg tror jeg skal, og enda er det ikke nok. hmm... Jeg pakker i folie jeg. Og ja, du gnir inn hele ribba med krydder. Sjekk på matprat.no, der står det sikkert noen gode tips:)

Skrevet

Tok den opp i går jeg og saltet den godt i gårkveld,skal steke den på lillejulaften og skjære den opp når den er kald og steke den litt til før gjestene kommer på julaften.Å ribbe er mye bedre enn pinnekjøtt:)

Annonse

Skrevet

Vi tok den frem fra fysen for 2 dager siden...og i dag skal vi dele den opp å krydre den...:) Så ligger den da til julaften i krydderet...pepper og salt!:) Nam nam..det skal bli godt!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...