Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 Og hva gjør dere? Jeg spiser ikke ribbe, men skal lage det for første gang i år etter ønske fra mannen min. Når begynne og noen som har noen gode tips og råd for en ribbe-nybegynner?? Er jo så mye enklere å lage pinnekjøtt og jammen smaker det ikke mye bedre også!! )
Regnbuemor til 2 Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 Tok ut ribba fra fryseren i sta. Ligger og tiner på benken nå. Salter (mye) og pepprer i morgen tidlig og lar den ligge i kjøleskapet til mandag... Ang. smaken... tja?!
SaDa Skrevet 21. desember 2007 #3 Skrevet 21. desember 2007 Tok den opp i går og lot den tine på benken i natt.. Gubben gned den inn med salt og pepper i dag, så skal den godgjøre seg i kjøleskapet frem til julaften
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. desember 2007 Hvor mye salt og pepper? Det er en familieribbe på ca 3 kilo. Hehe.. og gnir jeg inn hele ribba med krydder? Hva pakker jeg den inn i når jeg legger den i kjøleskapet da?
Regnbuemor til 2 Skrevet 21. desember 2007 #5 Skrevet 21. desember 2007 hi, hi, hi. Det der syntes jeg er like vanskelig hvert år. Nå har vi hatt juleselskap minst 6 ganger, og jeg er alltid like i tvil. Det jeg HAR lært er at jeg alltid skal salte mer enn jeg tror jeg skal, og enda er det ikke nok. hmm... Jeg pakker i folie jeg. Og ja, du gnir inn hele ribba med krydder. Sjekk på matprat.no, der står det sikkert noen gode tips:)
Stjerne37 Skrevet 22. desember 2007 #6 Skrevet 22. desember 2007 Tok den opp i går jeg og saltet den godt i gårkveld,skal steke den på lillejulaften og skjære den opp når den er kald og steke den litt til før gjestene kommer på julaften.Å ribbe er mye bedre enn pinnekjøtt:)
Mamman til AM&JS Skrevet 22. desember 2007 #7 Skrevet 22. desember 2007 Vi tok den frem fra fysen for 2 dager siden...og i dag skal vi dele den opp å krydre den... Så ligger den da til julaften i krydderet...pepper og salt! Nam nam..det skal bli godt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå