Gå til innhold

Noen som er gravide med lavt stoffskifte?


alokim

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har akuratt begynt på medisiner.... og har snakket endel med legen ang. dette. Blir overført til spesialist på sykehuset og må regne med kontroller ca 1 g. pr mnd på stoffskiftet (i tillegg til kontroll hos JM/lege).

 

Det kan være du får behov for mer medisiner under svangerskapet, -og dette er VIKTIG å følge opp. Et ubehandlet lavt stoffskifte (el underbehandlet) kan føre til økt risiko for abort, morkake løsning og hjerneskade på fosteret.... Men heldigvis, rett behandlet har det ingen påvirkning på hverken svangerskap eller foster :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lavt stoffskifte siden jeg var 15, går på Levaxin. Er gravid nå for andre gang og har ikke tatt kontakt med legen min enda, går til en endokrinolog. (er 6 uker på vei). Synes det er litt tidlig, men ringer rett etter jul. Forrige gang var jeg til kontroll ca hver 1 1/5 måned. endret ikke på medisineringen i det hele tatt, men det er det mange som må. Anbefaler at du ringer legen din og får tatt noen blodprøver etter hvert, så regulerers eventuelt medisineringen. Jeg merket ingen forskjell på meg selv under forrige graviditet, det fordi jeg var bra medisinert. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lavt stoffskifte siden jeg var 12 år. Har de siste årene vært godt medisinert (Tsh har vært på mellom 0.3 og 0.5) Jeg er nå gravid i uke 13. Tsh var 0.3 rett før jeg ble gravid, men da jeg var 8-9 uker på vei så hadde den steget til 1.9...så da ble det mer medisiner på meg. Skal ta blodprøve igjen snart. Har aldri vært hos endokrinolog, men merker at fastlegen ikke kan veldig mye om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lavt stoffskifte siden første graviditet... Da ble det oppdaget. Går på levaxin, men har aldri fått noen ekstra oppfølging med nummer to... tviler på jeg får det med denne heller, men kanskje... Uansett, føler meg ikke noe "rarere", enn med nummer en, da jeg ikke viste om noe lavt stoffskifte. Trettheten følger jo med graviditeten uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...