Gå til innhold

når fortelle de kommene storesøsken?!?


Trulte76

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spørs jo litt på alderen til storesøskene ... har selv en jente på 4 år ... og jeg kommer til å vente lengst mulig med å fortelle det ... små barn forholder seg jo ikke til tid på samme måte som større barn og voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver å vente til etter 12 uker. Vi mistet i uke 18 sist, og jeg vil prøve å unngå at de er med på prosessen en gang til hvis vi skulle miste tidlig. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er jo sønnen min bare 20 mnd. Begynner vel å forberede han på det når det nærmer seg. Har sagt 1 gang at mamma har baby i magen, og da smilte han bare og sa baby : )

 

Nevøen min på snart 5 år blir storebror hvert øyeblikk og foreldrene hans fortalte det med èn gang, det synes jeg var litt drøyt, blir leeeeenge å vente for en liten pjokk som ønsket seg søsken. Synes det hadde vært best og event. fortalt det etter ordinær ultralyd.

 

Men hun på 9 skjønner det kanskje kjapt ?

 

Ikke lett det der.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter ordinær UL er jo ikke før uke18!!

 

Ikke bare ho på 9 men ho på 6 er ganske så skarp hun også..så det er ALT for lenge til hehe..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vi fikk nr 3 var ungene 4 og 6,5.

Tror vi fortalte det rundt 12 uker. Iallefall før vi fortalte det til andre.

For oss var det litt viktig at de hørte det fra oss, og ikke "på bygda."

Ikke noe kult å møte nyskjerrige folk på butikken f.eks som spørr når babyen skal komme, også står barnet der som ett spørsmåltegn og skjønner ingenting. Det vil nok føles som et svik for barnet.

 

Nå er de eldste 9 og 6,5 og minsten blir snart 3.

Kommer til å fortelle det til de i ca uke 12, som sist.

 

Måtte gjennom en del spørsmål og leksjoner om hvoran babyen kom inn, og hvordan den skulle komme ut hehe. Rekner med det denne gangen også.

Eldste veit jo godt hvordan tingene henger sammen og synest det hele er ganske pinlig i grunn hehe, mens mellomste spørr og graver med stor lyst.

 

Anbefaler boken: Det er ikke storken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine to vet hvordan man lager babyer ja hehe

For minsta begynte i 1.kl i høst..så hadde de sånn aksjon leselyst eller hva det het..

Da fikk 1.klassingen med seg en bok om kjærlighet..jeg begynte jo å lese den jeg..var mange forskjellige måter hva kjærlighet var..så kom en 2 sider ang baby ja hehe..at når et bar var glade i hverandre så kunne det hende de ville lage en baby sammen..så der var det illustruert ja..sånn kort fortalt..jeg var sååå ufrobredt på den der kom hehe..men da fikk de iallefall vite det da

 

Lurer på å fortelle det i uke8 pga jobben jeg har så røper jeg fort at jeg er gravid..med nr 1 så fikk foreldra til barnefaren (han er en ex nå da) vite det igjennom andre..som har skjønt det på jobben at jeg var gravid..fikk spørsmålet..skal du bli bestefar? da var jeg 11 uker på vei og tenkte å fortelle det i uke 12..festlig!!

 

så med nr 2 fikk de vite det myyyye før ja..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...