Gå til innhold

Gravid med p-sprøyte:(

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hjeeelp...

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid igjen.. Har en sønn på snart 1 år..

Jeg har gått på p- sprøyten, så har hatt skikkelig uflaks..det skal jo nesten ikke gå ann å bli gravid med den.. uff.. Vet ikke hva jeg skal gjøre..:(

Skal til legen på torsdag så får vi se hvor langt jeg er på vei..

Har blødd stort sett siden fødselen så klarer ikke å regne ut hvor langt jeg kan være.. Uff..

Jeg er bare 17 år så tror ikke jeg klarer to små..

Min sønn er for tidlig født, 6 uker, og har problemer med pusten og motorikken.. og han har problemer med synet, så han trenger meg hele døgnet..

Noen som har noen råd eller kommentarer?

Tusen takk for dere som ville lese dette:) var godt å få skrevet litt..

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Det var jo skikkelig uflaks:s

Får håpe legen din er forståelsesfull og kanskej kan hjelpe deg litt oppe i det hele? Samme hva, 2 så små og en ekstra pleietrengende kan bli mye for alle!!! Tror ikke jeg hadde klart det lenge selv. Er du alene, eller har du en mann/pappa som støtter og hjelper deg litt? Kanksje foreldre som stiller opp?

Hadde sett meg litt rundt om i venne/familiekrets og sett om det var noen jeg kunne rådført meg med. Klart det bare er du som vet hvordan dette skal gå! Ellers har jeg hørt mange si godt om Amatea, kanskje det kunne vært et sted å fått råd?

Vet nesten ikke hva jeg skal si, annet enn masse lykke til i valget ditt. Pass på å ta vare på og tenke på deg selv oppe i det hele. Man lever bare en gang!!

kjære kjære deg......

føler utrolig med deg! forstår at det føles håpløst og uoverkommelig. jeg vil være helt ærlig med deg og si hva jeg mener. du behøver absolutt ikke være enig og jeg håper ikke jeg støter noen med innlegget. forhåpentligvis kan det gi et lite perspektiv på èn mulig løsning på situasjonen.

du er veldig ung og har mange mange år foran deg til å få flere barn hvis du ønsker det. nå har du en sønn som har bruk for hele deg. som fortjener å få alle muligheter og all din oppmerksomhet. han har bruk for en del mere enn mange andre barn, jeg er helt sikker på at han har like store muligheter som et barn som er født uten hans utfordringer til å få et fint, verdig og lykkelig liv. men han har bruk for en mere tilrettelagt og målbevist hverdag. vil du være i stand til å gi ham det hvis du får et barn til?

han er jo så liten fremdeles og det vil sikkert komme noen utfordringer med tiden som kommer til å kreve en del av deg. både du og din sønn fortjerer de beste mulige forutsetningene for at det blir gode og inspirerende år fremover. enhver foreldre som har barn med spesielle behov har bruk for å tilegne seg kunnskp og viten om hvordan man best mulig kan håndtere utfordringene. kommer du til å ha overskudd til det med to små barn?

og hva med deg? du har sikkert drømmer og ønsker for fremtiden ift utdannelse og jobb. du har al verdens muligheter nå til å planlegge et liv for deg selv og gutten din som kan bli alt du drømmer om. kommer du til å ha overskudd til det med et barn til?

jeg tror det skinner tydelig igjennom hva mitt råd til deg vil være. bruk tiden og kreftene dine på å gjøre det beste ut av det du har nå. det fortjener lillegutten din.

lykke lykke til. uansett hva du gjør så håper jeg det er det helt riktige for deg.

stor klem og mange tanker fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...