Flode Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 Jeg er ingen racer på pinnekjøtt ennå og lurer på en ting: hvor lenge skal det egentlig vannes ut? Noen steder står det minst ett døgn, andre steder står det over natten. Men hvor lenge er egentlig "over natten"? Følger jeg min egen rytme, så er nettene heller korte, så jeg regner med at jeg bør la det stå lenger enn fra jeg legger meg til jeg står opp, liksom...) Nå i dag har jeg lagt kjøttet i vann ved fem-tiden i ettermiddag. Når bør jeg helle av vannet i morra? Sikkert mange ulike svar her inne og, men...
Gulosten™ Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 30 timer sier hun dama i matprat-reklamen:P
Flode Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. desember 2007 Hehe... I rest my case! Tenker jeg heller av vannet en gang sånn midt på dagen i morra, jeg da. ))))
___ Skrevet 21. desember 2007 #6 Skrevet 21. desember 2007 Har du dårlig tid bruker du lunkent vann og skifter det ut minst en gang, da kan du presse tiden unde 10 timer. Har du god tid, kan kjøttet stå til utvanning nærmere 2 døgn i kaldt vann.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 21. desember 2007 #7 Skrevet 21. desember 2007 Husker ikke hvor lenge hun sa det skulle stå, men Wenche Andersen på God Morgen Norge anbefalte også å skifte vann et par ganger.. Spørs vel kanskje hvor salt det er, jeg vet ikke.. har aldri laget pinnekjøtt selv, bare kommet til duk og dekket bord:-)
LastebilsjåførKona Skrevet 22. desember 2007 #8 Skrevet 22. desember 2007 jeg pleide å skifte vann hver 3.-4. time.. siden jeg ikke ville ha den kjempesaltet(uansett så kjøper jeg kun den eldhusrøykt pinnekjøtt fra gilde), da begynner jeg å legge det ut i vann dag hvis jeg skal ha den i julaften.. har laget den i fjor, og den var perfekt... nam nam... 3 dager igjen til pinnekjøtt!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå