Gå til innhold

ang. løftingog sånt...


Scorpiogi

Anbefalte innlegg

Jeg trodde det hadde seg slik at man ikke skulle løfte så tungt, når man er gravid..? sånn max 12 kg eller noe sånt..

 

Var hos legen i går for å søke om svangerskapspenger pga medisinbruk og tunge løft i jobben (vi er alene på jobb, med tung person), å han sa at man kunne løfte så tungt man bare ville, 60 kg om så hva, for han hadde kvinnelige vektløftere som hadde vært gravide, og det var ikke noen fare.

 

Men over alt ellers jeg leser står det at man ikke skal ha tunge løft...

Vi bruker heis på jobben, men enkelte situasjoner blir det tunge løft, enten man vil eller ikke, og det i stillinger som ikke gjør det mulig å løfte riktig...

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner at du synes det høres merkelig, og jeg ville nok lurt litt, ja. Og jeg tenker at når det ikke er mulig å sikre seg slik at man løfter riktig hver gang, da er det ikke lenger forsvarlig.

 

Jeg merker selv på kroppen når jeg har løftet for tungt eller feil, enten så maser magemusklene eller bekkenet, da er det bare å stoppe den aktiviteten for den dagen. Heldigvis har jeg en jobb der jeg kan få andre til å ta noe av dette. Hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet legen igjen og sagt at det ikke alltid er mulig å løfte riktig (vektløftere vet jo hvordan de skal løfte), og husk at arbeidsplassen er forpliktet til å tilrettelegge for deg.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har mange tungeløft på jobben, og jeg får skikkelig vondt i ryggen og merker det godt når jeg kommer hjem fra jobb, har tenkt å snakke med legen om det etter jul. For nå har jeg hatt fri i 3 dager og har ikke hatt vondt en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Så lenge det er løft du er vant til så er det ikke så farlig om det var løft du ikke er vant til.

Jobber selv på institusjon og til tross for heisbruk blir det noen løft. Men prøver å unngå de aller tyngst, men tror at kroppen sier fra selv når nok er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis man har opplevd sa/ ma får man beskjed om å ikke løfte så tungt. for man kan ha svak mormunn å dn blir påvirket av tunge løft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...