Gå til innhold

UL i dag, men nå blør jeg!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har vært på innvendig ultralyd i dag(uke 7) og sett en bitteliten knott på ca 9 mm med et bankende hjerte. Det er nå ca. 5timer siden...og jeg har vondt i magen, murringer ,vondt i ryggen. Men føler det bare er pga ultralyd undersøkelsen...og gyn undersøkelsen... de røsker jo bra til da føler jeg ;)

Jeg har hatt misfarget utflod i et par dager nå,men det skulle jeg ikke bekymre meg for, sa legen( som forøvrig var høygravid og utrolig koslig).

Nå var jeg nettopp på do _ rødt blod med litt småklumper i....

hva tror dere? kan det bare være en blødning etter gyn.undersøkelsen som kommer 5timer senere?? jeg så jo nettopp en bankende hjerte....kan jo ikke gå galt nå? og jeg som var sååååå gla og lettet........

Noen som har noen mening???? Please!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei..

hadde jeg vært deg ville jeg ringt føden for og høre...

blødninger er vel vanelig,men rødt blod med klumper...

villa tatt telefonen og spurt...

for og være på den sikre siden..

hadde en slik en jeg også tidlig i juni...

jeg tok for lett på det og ente med sa...

men ring å hør hva de mener...

trenger ikke og være noe,men bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite..

*inne på visit fra trimester2*

Skrevet

uff ja burde gjerne ringt.ringte i går da ang blødning og noe feil stigning av hcgi blodet...., og da møtte jeg på den sureste dama ever!!! men det er vel skjelden de har to kveldsvakter på rad....uff.ja , jeg ringer jeg. takk.

Skrevet

bare ring...

kjipt at du møtte på noen som var sur da:s

ikke noe morro når man er bekymret

Skrevet

ringt jeg...traff på ei som var hyggelig heldigvis. Men jeg ble jo ikke så mye klokere da. Det kunne være en begynnende sa, eller det kunne bare være at det var en blodåre som var irritert etter gyn undersøkelse i dag....men jeg kunne ikke komme inn på kontroll...men hun mente siden jeg hadde sett hjerte slå idag, skulle jeg bare ta det md ro og se det an....er det ikke det verste vi vet?? å vente.se det an.....uff...blir vel ikke så mye soving i natt......

Skrevet

var på ul i går 5+9 å da så vi hjærtets som slo:) men fikk beskjed av gyn at d ikke er lurt å ta gu di første 12 ukene.... så jeg ville nok kontakta gyn å hørt va di sier der...

Skrevet

hei hei..jeg var på innvendig ul på onsdag.da sa legen ifra til meg at om det skulle komme no små blødninger i løpet av kvelden så er det kun pga undersøkelsen..er det veldig mye så burde du kanskje ringe ned..men regner med det kan være vanlig..fikk ihvertfall beskjed om det før jeg dro..masse lykke til..klem

Skrevet

i natt begynte jeg å blø MASSE!!! og masse klumper....så vår lille spire ende med en spontanabort. blødd masse i dag også og har kjempevondt i magen....ingen tvil om hva som har skjedd. ringte til kk i dag også, var ikke nødvendig å komme ned på en ny undersøkelse....men jeg tenker ejg bestiller en time hos gynkolog over nyttår. har time hos legen i januar også, for innskriving av svangerskapet, kanskje jeg bare skal beholde den og då sjekket at elt er kommet ut?.... er bare kjempelei og trist i dag, men det er vel bare å prøve igjen...uff...har hatt en sa for 2år siden. blødde ikke i nærheten av det jeg gjør nå...og hadde ikke sååå vondt...håper det gir seg snart, så jeg kan prøve å komme meg videre...julen blir ikke helt som jeg hadde tenkt nei....men masse lykke til til dere alle! håper ingen kommer i samme situasjon som meg!

Skrevet

Uff så forferdelig, jeg føler med deg. At du først så et bankende hjerte som ga deg håp om at dette skullle gå bra....og så dette. Det må være rene torturen.

Jeg ønsker deg alt godt og at du ganske snart er inne her igjen.

God klem

Skrevet

huff:(

så urettferdig..

du som var så glad igår da...

føler så utrolig mye med deg..

er ikke noe festelig at slike ting skjer...

Skrevet

Synst det er rart at de tok gynekologisk undersøkelse på deg eg.

Har vært gravid 6 ganger, og har aldri hatt gynekologisk undersøkelse i svangerskapene mine. Alle legene eg har hatt har sagt at det unngår det pga at de ikke vil fremprovosere sa og irritere der nede.

Er det nødvendig og vanlig med gu da?

Skrevet

å herregud!! tror dere at pga gyn undersøkelsen at sa ble fremprovosert??herregud! I går kveld var jeg til legevakten. Hadde så sinnsykt vondt i magen....tok en underlivsundrsøkelse og da viste det seg at litt blod hadde levret seg i mormunnen...og det var nok derfor jeg hadde så vondt...fikk meg med noen litt sterkere tab enn paralgin forte og noe kvalmestillende.....første jeg gjorde da jeg kom ut av legekontoret var å spy på psrkeringsplassen for så å springe inn på do...diare i tillegg..-.jeg var helt knust. Reiste hjem, heldigvis var det ikke så langt...sydde igjen og så la jeg meg...prøvde ihvertfall...har aldri i hele mitt liv hatt det så vondt...merket jeg stinket spy so jeg fant tu jeg måtte dusje...bare la meg på gulvet inni dusjen...la meg igjen men var helt utholdelig vondt selv med smartestillende...i 5tiden i morges var jeg på do for ørtene gang og da kjente ejg det kom en stor klump ut...sikkert det levrede blodet...og etter det har jeg ikke hatt vondt...men er slapp og lei meg...men glad for at alt er over....vurderer å bli gravid med engang igjen eller om ejg bør vente en stund....da skal jegihvertfall nekte gyn undersøkelse....innvendig ultralyd også....orker ikke en til sa som denne ihvertfall........

Skrevet

Unnskyld, det var ikkje meining at du skulle bli skremt.

Skjønte berre ikkje heilt kva som er nødvendig med gu når ein er gravid.

Veit berre at legen min unngår det når ein er gravid for han vil ikkje risikerer noko, men han er jo "berre" lege og ikkje gynekolog, vil jo tru at ein gynekolog veit kva han driv med.

Innvendig ultralyd er ganske uskyldig og trygt. Og det var det sikkert med gu også.

Unnskyld igjen, var ikkje meining å oppskake deg.

Har sjølv hatt både sa og ma, forferdeleg opplevelse. Har etter det fått 3 nydelege barn uten nokon som helst komplikasjoner i svangerskapet, og venter nr 4 *håper det går bra* så fatt mot :)

Etter eine maen (var til utskraping) vart eg gravid med ein gong etterpå. Gjekk heilt fint, guten er no 9 år :)

Men kan kanskje vere lurt å vente ein periode?

Lykke til. Håper det går bra med deg.

Skrevet

Syns dette var kjempetrist. Vet hvordan du har det nå. Vært gjennom litt selv. Tror absolut den undesøkelsen ikke hadde noe med det å gjøre. Vi forsøkte i 4 år før jeg ble gravid. Og hadde sponanaborter i mellom. Så endelig når jeg ble gravid i mars i fjor gikk jeg hele tiden å bekymret meg for at dette ikke skulle gå bra. Men det gjorde det. Nå har jeg fått en jente som er 5 uker. Og helt herlig.

Så bare vent du. Det kommer til deg også skal du se...lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...