Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 Det var en som skrev her for ikke så lenge siden om termobag fra avent, til å oppbevare mme når man er på reise. Kjøpte en sånn i går, virker skikkelig den, men lurer på om det går an å lage mme med sånn temperatur som barnet skal ha når det spiser, eller om jeg kan lage mme med veldig nykokt vann ? Det står at termobagen skal holde temperaturen i 4 timer, og så begynner den å synke. Har prøvd å legge i en flaske med vann med temp passe til babyen, men etter 4 timer vannet var så godt som kaldt. Det holder sikkert lengre med nykokt vann, men blir ikke mme ødelagt om man blander det med så varm vann ? Hvordan gjør man det egentlig ?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 Du kan ta kokt vann rett på flasken og ha det i bagen, uten å ha i pulveret. Det kan du ha i et urinprøveglass ved siden av. Etter et par timer er temperaturen ok på vannet, og du kan blande i pulveret. Om vannet er for varmt eller du trenger flasken før du trodde så kan du bare ha med en flaske Imsdal el l og blande i. Har den bagen jeg også, var ikke veldig imponert :-/ men den funker jo til en viss grad.
BAcer med mirakel-jente :) Skrevet 21. desember 2007 #3 Skrevet 21. desember 2007 jeg ville også hatt vannet uten pulver under oppbevaring. med en gang du har laget melken, så er den lettbedervelig, og bør drikkes innen ca 2 timer (?) pga bakterier..
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 22. desember 2007 #4 Skrevet 22. desember 2007 Eller istedenfor urinprøveglass kan du jo kjøpe pulverdispenser fra Avent, har tre rom for oppbevaring av pulver tilsvarende et måltid. Selges på enkelte matbutikker som har litt ekstra utvalg, jeg kjøpte den på Meny. Finnes vel andre merker enn Avent også. Det er som hun over skriver her, man skal ikke blande i pulver før babyen skal drikke pga bakterieformering. Kjenner mange som gjør det men, babyene deres har ikke blitt dårlige, men jeg tør ihvertfall ikke ta sjansen, ihvertfall ikke når det er så enkelt å helle pulver oppi en flaske.. Jeg har en slik termobag. Hvis jeg drar ut når det er ca tre timer til babyen skal ha mat har jeg nesten nykokt vann i som er passelig temp etter tre timer. Så at den holder på varmen i 4 timer er bare tull. Men den holder på varmen litt lenger enn ingenting ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå