Gå til innhold

Noen som drikker cola?


mamma'n til løvegutt:)

Anbefalte innlegg

....For jeg haaaar så lyst på! Vet at man skal begrense inntak av bl.a cola når man er gravid, men jeg er nå i 7.ende uke og har ikke rørt koffeinholdige drikker i det hele tatt siden jeg ble gravid. Hadde en SA i juli og er skeptisk i forhold til at koffein hindrer blodtilførselen til livmora... (Rørte ikke cola/kaffe/te da heller, mistet i uke 6). Jeg er generelt ganske tuppete når det gjelder graviditet, hehe. Så - hvordan er det med dere og colainntak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drikker cola, tror jeg ville ha blitt psykisk syk dersom jeg ikke hadde fått i meg cola i hele 6 uker, og jeg tviler på om det er noe bra for barnet hihi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang et område de lærde strides. På matportalen.no anbefales det å ikke drikke mer enn 1 liter coladrikke pr døgn..

Jeg har drukket minimum 2/3 liter pepsi max i hele svangerskapet og har ikke fått høre noe om det av hverken jordmor eller lege... Og er i uke 34 nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kuttet helt ut kaffe, men greier ikke helt å kutte ut pepsi max. Er aldri over en liter om dagen da som matportalen har som grense.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker litt cola, og en liten kopp kaffe engang iblant. Jeg tror ikke det er så farlig. Jeg drikker mest grønn te og vann. Også har jeg fått dilla på Sprite/7 up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan jo drikke både kaffe og cola når man er gravid, men man bør begrense seg litt da..

 

Jeg liker ikke kaffe..så den er enkel..cola drikker jeg av og til..får jeg lyst på cola så drikker jeg cola..:)men jeg liker best fanta da..

Men av og til er det bare utrolig godt med et glass iskald cola også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...