Gå til innhold

Medisinsk grunn til å få keisersnitt.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leger som er noenlunde oppegående vil være enig med deg i at kvinner som tidligere har fått skader på lukkemuskelen og som har plager, bør ta KS ved neste fødsel.

Dessverre så er det mange ikke fullt så oppegående leger som gir en døyt i kvinners livskvalitet så lenge de får ned KS statestikken ved "sitt" sykehus. Du vet: vaginal fødsel er det beste for mor og barn....

Jeg fikk selv en skade på lukkemuskelen under sist fødsel og har plager den dag i dag (1.5 år siden fødselen). Det som er så kjipt med slike skader er at de ofte blir verre med årene pga at bekkenbunnen svekkes jo eldre man blir, og at en ny vaginal fødsel vil ofte være døden for en svaktfungerende lukkemuskel og i verste fall kan det medføre utlagt tarm.

Jeg er så forbanna på f.eks KK i Bergen som virker å gi totalt F i kvinners medbestemmelses rett og helse!!!!!

Jeg fikk nylig barn med keisersnitt i Kristiansand - der ble jeg ihvertfall møtt med full forståelse - revnet opp til endetarmen ved forrige fødsel. De sa at når man har plager etter total/subtotal ruptur så anbefaler de keisersnitt. Jeg har ikke hatt noen spesielle plager, så da fikk jeg velge om jeg ville ha ks eller føde vaginalt selv.

Er kjempefornøyd med valget mitt ihvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...