Gå til innhold

Hvor mye mme til 6mnd baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg begynte med fast føde til min lille drikker hun ikke så mye mme.hvor mye bør de få i seg?

et annet problem er at hun nekter å ta både mme og mat ved samme måltid,noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med mengde lurer jeg også på! Ang å ikke ville ha begge deler ved samme måltid; har du prøvd å gi mme først? Det gjør jeg her og da går det greit... Her er det bare grøt som gjelder enda som fast føde, da... Da lager jeg 240ml mme til frokost hvor jeg bruker 100ml til grøten og resten av mme'en får han først. Til kvelds lager jeg enten 200 eller 240ml mme (alt etter hvor mye han spiste forrige måltid...), bruker igjen 100ml i grøten og resten får han før han får grøt.

Skrevet

På pakkene står det mellom 180 ml til 200 ml eller noe (på NAN pakkene), men det er jo forbeholdt 4-3 måltider om dagen, da.. Jenta mi drikker langtifra så mye MME i døgnet. Hun får alltid den faste føden først, og når hun får MME varierer det fra alt mellom 30 ml til 140 ml.. Det er sjelden hun drikker opp all melken, men da er det som oftest på morgenen, fordi da får hun bare MME.. Hun får 3 faste måltider om dagen da. Også får hun mye vann, slik at jeg er sikker på at hun får i seg nok væske, iallfall. :)

Skrevet

Min lille får ca 100 ml til hvert måltid, og det har hun gjort siden hun var 6 mnd. Da spiser hun det hun vil ha, og drikker det hun vil ha. Hun får flaske og mat om en annen, men sjelden hun drikker opp melken.

På kvelden får hun velling, så da vet jeg at hun får i seg en god del væske likevel.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...