Gå til innhold

dere som er kvalme....


Sigyn - 2barnsmor :)

Anbefalte innlegg

hva drikker dere?

jeg drikker mye vann, men vil jo gjerne drikke noe annet til brødskiva.... (det jeg får ned av den i allefall..)

 

jeg er kvalm hele dagen og vet ikke hva jeg skal gjøre for å få julestemning i huset, når jeg bare kan sitte i en stol uten å spy...

 

prøver å rydde og vaske litt i dag og spyr litt innimellom...

 

et spm til:

jeg skal ha med meg min 2åring på reise i juilen, og lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å få til dette... sånn bare den dagen? kan jo ikke ha han med meg på reise og spy hele tiden.... ikke enkelt på tog, fly og buss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drakk cola sist. Jeg var utrolig kvalm, spydde hver dag i 3mnd. Cola var det eneste som ikke kom opp igjen. Å drikke vann var det samme som å be om å kaste opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som innlegger over her skriver Cola...kanskje.

Er hvertfal ikke så ulogisk i og med at Cola og magesyre har nøyaktig samme ph-verdi. Cola burde vel hvertfall være noe av det som uroer magen minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang kastet jeg opp i 9 mnd til tross for alle gode råd osv.

 

Nå er jeg 6+0 i dag og har kastet opp siden 3+0 denne gangen... Virker ikke som det er noe logikk i det denne gangen heller. Jeg bare spyr og fortsetter med det jeg holder på med. Hjelper ikke å sitte ned heller så da er det bare å fortsette å holde seg oppegående. Eneste "rådet" jeg har er igrunnen å spise alle måltider osv til tross for at vi kaster opp. Bare veølg utifra hva som er vondt å kaste opp eller ikke. Bananer er feks ikke så ille å kaste opp. Ris og melk er ikke så godt. Det var det som reddet meg i forhold til dehydrering osv. Veide det samme som da jeg ble gravid den dagen snuppa ble født og dagen etter 13 kg mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt tidligere så reagerer vi forskjellig på "rådene" mot kvalme.

 

Men dette smaker godt, iskald appelsin juice med isbiter!!!! Spiser ca 12-14 manderiner om dagen. tar bort lukter og smaker. perfekt....

 

Du er tøff som klarer å reise med barn med kvalme å alt, lykke til, håper dere kommer frem i god behold.

 

god jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes så synd på dere jenter:) første gang jeg var gravid(utrolig lenge siden) var jeg sååååå kvalm fra morgen til kveld.

Nå er jeg i uke 16 og har ikke vært kvalm en eneste gang _( bank i bordet), men igjen sliter jeg med en del andre ting,sure oppstøt alltid rett før leggetid, vondt i halebeinet,klarer ikke å sitteordentlig eller gå, og bla bla bla... meeeeeen... det er en av tingene ved å være gravid ... lykke til alle sammen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakket med lege om min kvalme,å jeg fikk kvalmedempende tabletter, å de funker på meg... Hør med legen deres hva han har å si om det til dere også... For husk at man ska ikke drikke så mye cola i løpet av en dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke vært til legen enda... er i uke 9 nå... jeg må vente til etter 1. januar... for da får jeg ny fatlege... er så heldig at jeg har fått tildelt en kompi av oss som fatlege og det er ikke pesiellt hyggelig... så jeg må klare meg selv til etter nyttår....

 

jeg har nå sendt gubben ut for å kjøpe sånne sea-bands og kjeks og lakris... må vel bare gå bra dette... jeg som hadde gledet meg sånn til julematen.... får se om jeg klarer å spise litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...