Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 Hei, noen som har tips om internasjonalse helseforsikringer som også gjelder i USA? og som inkluderer maternity/birth/newborn care... Blir veldig glad for hjelp.
Utenlandsgravid Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Hei! Jeg bor nå i USA med min norske kjæreste. Har sjekket opp litt vedr. internasjonale forsikringer og ikke funnet noe som dekker meg og barnet i magen. Vi har funnet ut at det enkleste er at vi gifter oss og at jeg på den måten kommer inn under hans forsikring (han jobber, jeg har kun visum og ikke arbeidstilatelse enda) I følge myndighetene må vi hatt fast bostedsadresse i USA i to år før vi kan tegne egne forsikringer (så sant du ikke dekkes gjennom jobb etc) Jeg blir dekket gjennom Humana etter at vi har giftet oss (tar det formelle nå og festen en annen gang, uromantisk, men sånn er det ) Frem til nå har jeg derfor vært self-paid, men en del av mine utgifter vil bli tilbakebetalt når forsikringen er i orden. Jeg er forsikret innen jeg føder. (har termin i juni) Lykke til!! Hvor i USA bor du forresten? Kom gjerne med tips hvis du finer ut av noe mer vedr. internasjonale helseforsikringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå