Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Jeg begynte i ny jobb januar i år i vikariat. Fra 01.01.08 får jeg fast 100%. I januar/ februar 08 skal vi inn å ha icsi... Hva gjør dere/ville dere gjort mht jobben? Ville dere sagt det som det er når tiden nærmer seg, eller dra en hvit løgn? Får forresten ny sjef i løpet av januar...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #2 Skrevet 20. desember 2007 Ja... Skal jo egentlig stå "Dere" i overskriften, men der skjønte dere vel... hehe
* vannmamma * Skrevet 21. desember 2007 #3 Skrevet 21. desember 2007 Jeg begynte i nåværende jobb i august 2004, og begynte på hormonbehandling omtrent samtidig. Jeg sa ingenting fordi jeg var helt ny, kjente ikke sjefen godt osv osv. Jeg bor i Oslo og hadde det jo veldig greit logistikkmessig og behandlingen gikk helt fint, og barn ble det. Da jeg skulle begynne på søskenforsøk i oktober 2006, valgte jeg å være åpen med sjefen, og det er jeg glad for. Det har vært et år med tilsammen 4 forsøk, og det har vært veldig deilig å føle fleksibilitet ift arbeidstid, hjemmekontor etc. Jeg har kunnet være meg selv, også på de tunge dagene, uten å føle at jeg må ta meg sammen eller late som ingenting. Og jeg har fått fine kompliementer og oppmuntringer underveis. Hva skal du gjøre? Tror du bare må følge magefølelsen. Hvis du føler at ting går greit, er det kanskje fint å kunne holde det for seg selv. Hvis du opplever noe av det samme som jeg beskriver ovenfor, kan det kanskje være godt å lette litt på sløret. Det viktigste er vel at du finner et nivå du er komfortabel med og at du selv bestemmer hvem du ønsker å fortelle hva til. Ønsker deg lykke til!! En spennende tid!
togutter-08og10 Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 Jeg ser av nicket ditt at du bor i Oslo og jeg regner med at du skal ha behandling der. Da trenger du jo ikke hele dager borte fra jobb, bare timer av gangen. Hvis du ikke ønsker å si noe ka du bare si at du skal til spesialist. Arbeidsgiver har ikke rett til å vite hvorfor. Jobber du i det offentlige har du rett til et visst antall velferdspermisjoner i året. Jeg hadde hatt samme jobb i flere år og sa det til min sjef, jeg syntes det var lettere slik, men jeg skjønner at du ikke vil si det hvis det er en ny sjef. Du kan jo evt begynne prosessen og hvis den nye sjefen din viser seg å være veldig OK så kan du jo si det etterhvert. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå