Gå til innhold

hvor lenge lar dere de gråte ?

Anbefalte innlegg

Prinsessa mi har i det siste bestemt seg for at hun ikke vil sove om natten.. uansett hva jeg gjør så får jeg henne ikke til å sove dypt nok så hun våkner igjen etter 10 min.. Jeg pleier å plukke henne opp med en gang hun begynner å grine "ordentli" for jeg tenker at det ikke er vits å prøve å få henne til å sove når hun er rasende, og dessuten syns jeg jo synd i henne da.. men er det dumt kansje? å ta henne opp med en gang eller? kan jo være hun skjønner at hun blir tatt opp når hun skriker for da får jeg henne alltid til å sovne, men våkner jo igjen når jeg legger henne ned.. men om dagen er det jo ingen problem, da sover hun hvorsomhelst... Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136346947-hvor-lenge-lar-dere-de-gr%C3%A5te/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg skfiter bleie,ammer henne og pakker henne godt inn. spedbarn liker og ha det "trangt". lar du henne likke i vognen om dagen? kan jo prøve og ta bagen på vognen oppi sengen. det kan virke.. eller prøve og bade henne. det blir de trøtt av. bad, pupp og så prøve og ligge henne. etter min mening skal man ikke la de ligge og skrike når de er så små, hadde litt problemer i starten. nå går det helt fint.

kanskje hun ikke er skikkelig mett??vanskelig og si... uansett masse lykjke til.. det er ikke lett og få ligge rutiner nå så tidlig...trøst deg med at det blir bedre=)

Ja, det er vanskelig å vurdere, og alle har jo sin egen "ideologi". Jeg pleier å høre litt på typen gråt; hvis den er litt sutrete og ikke så sterk pleier jeg å vente litt for å se om det går over før jeg går bort til senga og står der og prater litt og evt. stryker litt på henne uten å ta henne opp. Men er hun helt krakilsk eller evt. ikke slutter når jeg står ved senga tar jeg henne opp - klarer ikke å høre på at ungen min vræler som om hun blir torturert..

Jenta vår har endelig snudd døgnet og er nå mest våken om dagen og sover mye om natten. Vi har vært bevisst på å reagere forskjellig på henne på ulike tider på døgnet: Om dagen snakker vi høyt, ser henne i øynene, skrur på lyset, synger og tuller osv., mens om natten tar vi henne opp og bysser henne uten å "samhandle" så mye (ikke snakke og se i øynene). Vet ikke om det er det som har hjulpet, men det høres jo litt logisk ut?

Jeg klarer ikke la min jente ligge å grine.. Får helt vondt da..hehe!! Men som vimsesara, så gjør vi også stor forskjell på natt og dag. På dagen er det mye liv og lyder..På natten snakker vi ikke til henne, bare stryker og koser..Og hun sover fra 23 til 05 hver natt..så får hun pupp, og sover videre til rundt 08 tiden. Pupp igjen og sover til ca 11. Så jeg er veldig godt uthvilt :o)

takk for svar:)

hun har faktisk sovet i natt da.. deili!!! sambo kjørte henne i vognen rundt i stua til hun sovnet, så lot vi henne sove der i 2 timer til hun våknet og ville ha mat så ammet henne og la henne i sin egen seng og da gikk det fint:) hun sov om natten de første 3 ukene, er bare den siste uken hun har greid å snu døgnet på ett vis.. ;) men men, har sovet inatt så nå er alt glemt.. hehehe:D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...