Gå til innhold

Kan dette være Exu?...evnt. begynnende SA/MA??

petronella_78_med spire =)

Anbefalte innlegg

Har siden i går kveld hatt en øm/småvond følelse på venstre side, nederst i magen...nedover mot lysken.

Virker som om det begynner omtrent ved eggstokken på venstre side, og går/stråler nedover derfra.

Er i morgen 7 uker på vei...

Har ingen blødninger, og føler meg i ganske fin form ellers.

Er forøvrig livredd for at dette kan være EXU...

Hvor sterke er egentlig smertene?..og hvor sitter smerten hvis EXU er tilfelle?...får man vondt i hele magen, eller kun på den siden hvor graviditeten sitter??

Målte HCG på dag 20, den var på 700. Målte også på dag 24, og nivået hadde da steget til ca. 2500.

Har ikke tatt noen flere blodprøver etter dette, da legen mente at det hele så veldig positivt ut..., men jeg er alikevel litt engstelig.

Blør man alltid vaginalt ved en EXU??...

Håper noen vil svare...

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om det er xu for deg, håper ikke det for din del. Jeg syns du burde ta en innvendig Ul for å være sikker.

Min historie med xu er slik. Oppdaget at jeg var gravid, 6 uker og hadde hatt blødninger i nesten en md, bare svakt og ikke hver dag. Hadde innvendig Ul 3 ganger men gynekologen greide ikke se om det var liv inne der eller om det var for tidlig i svangerskapet. HCG steg jevnt og trutt som vanlig.

Fikk akutte smerter en formiddag og greide å kreke meg ut i en taxi til legevakten, der bar det rett til sykehuset med blålys og nesten 2 liter blod i buken. De akutte smertene jeg fikk var veldig vonde og jeg kaldsvettet skikkelig. Vi får satse på at dette ikke er tilfelle med deg, men hvis du merker store merter dra til legevakten raskt og si at du mistenker xu.

Lykke til.

PS, jeg er nå heldig å være gravid på nytt i 11. uke.

Jeg håper du ikke har EXU. Jeg blødde kraftigere enn en vanlig mens i 5 dager i uke 4, deretter ingenting før i uke 6-7 da blødningen var sparsom og brunlig. Ikke påvist EXU før i nesten uke 9. Hadde ubetydelige smerter, bare litt verking i lysken på motsatt side av der EXU'en satt.

Det var en MA.... Var på ul i går, hvor de ikke kunne se hjerteslag. Fosteret var dødt... Så da bar det til sykehuset for utskrapning samme dag. Var da 7+6... =( En trist dag...selv om jeg hadde på følelsen at noe var galt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...