Gå til innhold

Noen som vet ca. hvor mange kalorier jeg, som veier 54 kg, forbrenner på 1 times gåtur i skogen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forholdsvis rask gange, og variert terreng. Sånn cirka antall kalorier, vet det kan variere fra person til person.

Skrevet

Skaff deg en skritt-teller med kalorimodus! Når det gjelder brenning av kcal, har det mye å si hva slags form du er i; desto bedre, desto flere.

Men i følge min skritt-teller som ikke kan måle formen min, brenner jeg mellom 4 og 500 kcal på halvannen times rask trilletur. Det tilsvarer rundt 10000 skritt.

Skrevet

Ja, altså jo flere kilo man er jo flere kalorier og jo mer muskler, jo mer kalorier brennes:) Og når man får emr muskler så får man jo høyere stoffskifte i hvilemodus også da. Har hørt 200 i halvtimen en gang, så da 400 i timen ca? Nei, aner ikke. He he

Ikke tenke på kaloriene da, tenk heller at litt aktivitet gjør så mye mer enn ingen aktivitet:)

Skrevet

Jeg veier 58 kg, hvis jeg løper på asfalt med puls på 120-130 (åndpusten så jeg ikke greier å snakke) i en time, forbrenner jeg 5-600 kilokalorier. Skulle tippe du forbrenner 350-400 på en times tur i skogen. (Ju mindre du veier, detso ferre kalorier forbrenner du)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...