Gå til innhold

Åååh hææærlighet! Skulle lage peppermyntekonfekt nå....

Anbefalte innlegg

Skrevet

og så står det i oppskrifta; 0,5 L fløte og 500 g melis. Nøye som jeg er så følger jeg det som står der da, men syntes kanskje det var litt mye fløte. Men pytt.

Eeeeeeeeeeeeh det skulle være 0,5 dl fløte! Er det mulig??

så om jeg skulle fortsatt å ha oppi melis mått jeg hatt 5 kg hahahhaha.

Fortsetter under...

Skrevet

det var forresten oppskrifta i Foreldre og Barn jeg brukte. Så da veit dere det;o)

Jeg holdt på med et par bokser melis jeg da....ja ja

Skrevet

Hehe!! Fått nok konfekt du da!! Men du, har du oppskrift på det??

Skrevet

Hehe, i den ene oppskriften jeg fant på nettet til peppermyntekuler (melis, peppermynteessens og eggehvite) står det at man skal ha i 3-4ts med peppermynteessens. Haha da tror jeg man får bakoversveis om man prøver det. Det skal være dråper, jeg hadde 4 dråper, og syns de ble vel sterke :P

Skrevet

Hehehe den er kjip.

Jeg gjorde noe det samme for tolv år siden. Mamma gikk på skole og jeg skulle overraske henne til hun kom hjem, med hjemmelagde muffins. Var bare elleve år da, men skulle være flink. Der stod det 1,5 dl melk, og jeg leste 1,5 liter.......var skikkelig lei meg, turde liksom ikke helle ut så mye av melken heller, for da ble det jo for lite, hehe.

Mamma ble ikke sint da heldigvis, men syns jeg hadde vært flink;-)

Dere får kose dere med konfekt frem til neste jul;-)

Skrevet

Kan noen gi meg en oppskrift på dette? Gjerne uten fløte..(så slipper jeg å dra på butikken hehehe)

Å hva er forskjellen på å bruke og ikke bruke fløtè?

Annonse

Skrevet

hehe ja det kan man si..

0,5 DL fløte ;o)

500 g melis

et knivsodd tragant (fåes kjøpt på apoteket)

1 eggehvite

5-10 peppermyntedråper (eller så mye du måtte ønske selv) (fåes kjøpt på apotek også)

bland fløte, melis og tragant. Tilsett eggehviten og kna blandingen (det var her jeg begynte å slite litt hehehe)

Smak itl med dråpene

Du kan ha i andre tilsetningsstoffer også, det du liker selv (konditorfarge, appelsinsaft, sjokoladesaus osv) Juster med melis om blandingen blir for bløt.

Trill små kuler og pynt med feks mokkabønner, kakepynt, brente mandler, revet lime osv.

http://www.google.no/search?hl=no&q=peppermyntekonfekt&meta=

og så går du inn på detsoteliv linken. Det var der jeg fant ut at det skulle være en halv dl, for oppskriftene er jo identiske hehe. Mislykka opplegg

Skrevet

glemte å skrive at de skal legges på et brett og "tørke" litt før de legges i en boks og oppbevares kjølig:o)

Tror ikke det går an å lage uten fløte....men nå er jo ikke jeg noen ekspert hehe

Skrevet

hahaha :o)

har nettopp laget de selv, var veldig populære, så forige porsjon er borte... skal gi bort til kul i pene bokser :o)

ps, sambo sier de smaker bedre med mokkabønner enn med nonstop :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...