Gå til innhold

Da har jeg vært på glattkjøring!

Anbefalte innlegg

Det var adredalinkick det! Vi var to "damer" (blir ikke vandt til å kalle meg selv dame assa!!) på omtrent samme alder, jeg skulle kjøre først, og da ble det selvsagt skikkelig rundtur, og vi hylte som bare 14issjenter kan. Kjørelæreren som er en sindig mann rundt 60 år lo så han gråt.

Var veldig kjekt på banen, men jammen tankevekkende!

Vi var på banen på Voss, så hadde forbikjøring frem og tilbake, det var skummelt, men greit når man fikk taket på det!

Nå må jeg klare teorien før jeg skal ha flere timer, så lektyren i juleferien er allefall klar :-)

Fortsetter under...

Å så gøy, det er utrolig gøy å kjøre glattkjøring på bane.

Da jeg skulle kjøre, så skulle vi prøve på en unnamanøvrering. Kjørelæreren prøvde 2 -3 ganger uten å få det til. Da det ble min tur klarte jeg det på første forsøk. Det var ren flaks. Var det slik du mente spurte jeg. Ja svarte han mutt.

Så flink du er! Gått å ha noe å lese på i jula da,,,,

Glattkjøring var det skumleste i hele kjøreopplæringen!!!! Jeg satt og gråt i det jeg skulle kjøre utpå banen første gang. Skulle bare kjøre ned og bremse i det vi krysset en strek på banen. Jeg kjørte kjempe sakte og bremset i det jeg kom inn på banen. Men jeg hadde en veldig forståelsesfull lærer som støttet meg og hjalp meg gjennom det. Jeg er en pingle!

På langkjøringen så syntes jeg det gikk kjempe fint, var jo bare langkjøring, men kjørelæreren fortalte meg etterpå at hun aldri har vært så nervøs før for det var sinnsykt glatt. Hun husker kjøreturen fortsatt og mener at hun egentlig burde avlyst kjøringen. Merket ikke så mye til det, jeg, for jeg kjørte så forsiktig. Og det var nok min forsiktige kjøring som gjorde at det hele gikk så greit. Rart hvordan pysken har innvirkning på hvordan man takler føret. Glattkjøring = kjempe nervøs. Langkjøring = helt normal.

Lykke til videre, Mersa! Det er så deilig å kunne kjøre hvor man vil selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...