Gå til innhold

Første legetime etter man har blitt gravid...


Høstspire 2011

Anbefalte innlegg

Hva skjer egentlig på den første legetimen etter at man er blitt gravid? Bestemmer man fødested o.l allerede så tidlig? Hva ellers skjer? Håper på svar fra noen av dere som har vært på en slik jeg snart kan manne meg opp og bestille time:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg måtte opp i stolen for bakterieprøve av skjeden, veide meg, tok blodprøver, (ta med urinprøve), fikk helsekort, sjekket blodtrykk, og fikk ny legetime om 2 mnd. Her jeg bor skal man gå til jordmor og lege annenhver gang. dvs en kontroll i mnd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte med en gang jeg fant ut det selv jeg. Da var jeg 5 uker på vei - 6 uker når jeg var hos legen.

Men det føler du jo på selv, når du vil dit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det er liksom ikke noe som er "pålagt" at når man er så og så langt på vei så må man til legen?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det tror jeg da ikke.. mange som venter til uke 8 har jeg hørt.. vet ikke helt hvorfor, så det håper jeg noen andre kan svare på:)

Jeg ringte til legen, og da satte hun bare opp en time uka etter. Sa ikke noe om at jeg var "for lite" (misforstå meg rett;)) på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orkideen

Friske, gravide kvinner får som hovedregel tilbud om 8 kontroller, ultralyd inkludert. Disse kontrollene er omtrent slik fordelt utover svangerskapet:

 

1. kontroll; uke 8-12

2. ultralydkontroll; uke 17-19

3. kontroll; uke 24

4. kontroll; uke 28

5. kontroll; uke 32

6. kontroll; uke 36

7. kontroll; uke 38

8. kontroll; uke 40

 

Du kan selv velge om du ønsker å gå til jordmor eller lege, eller annenhver gang hos hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...