Gå til innhold

Litt nysgjerrig: hvor lenge gikk det før barnet deres fikk navn i de tilfeller det gikk en stund fra barnet var født til h*n fikk navn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 mnd. Burde egentlig ha brukt mer tid på det, for valgte et navn litt i ammetåka...Men det beste hadde vært å hatt en del alternativer i forkant av fødselen. Tenkte liksom at når jeg ser barnet, 'vet' jeg hva h*n skal hete. Den gang ei...

Må si jeg har samme erfaring. Før gutten kom syntes vi det var vanskelig å fokusere på navn. Etter fødselen var det jo en del stress, alle maste om at vi snart måtte bestemme oss for navn, men vi klarte ikke å bestemme noe før han var tre måneder. Synes det er helt greit at ikke barnet får navn med en gang, det er bedre at en får tid til å bli kjent med barnet og se hva som passer. Erfaringen er likevel at folk maser noe veldig om dette, og at vi denne gang vil ha alternativene klare før fødselen.

De fikk navn med en gang de kom ut av magen. Jentenavnene Har vi vært helt enige om, men det kunne nok ha tatt lengre tid med sønner.

Victoria fekk navnet sitt 10 min etter ho vart født...Sander fekk det eit par timer etter han kom til verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...