Gjest Skrevet 20. desember 2007 #1 Del Skrevet 20. desember 2007 Han har hatt det en ukes tid. Jeg trodde det var på vei bort, men så kikket jeg under foten hans i kveld og da var det tydeligere igjen.. Det er liksom 3 små, røde hevelser under foten hans, nesten under helen. Virker ikke som det er plagsomt eller gjør vondt, men jeg begynner å jo å lure på hva dette kan være for noe? Det er veldig tørr, hard hud der også.. Også er det rødt. Noen som har barn som har hatt lignende, eller tror dere vet hva det ''kan'' være? Har tenkt å bestille time hos legen etter jul hvis det blir verre eller ikke har bedret seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 21. desember 2007 #2 Del Skrevet 21. desember 2007 Psoriasis kanskje?? Eller går han mye med tette sokker/tette sko? Svetter han mye? Kan også være varmeutslett? Hvis han svetter mye under føttene og han bruker tette sko eller lignende, så "gnager" svetten på foten og det kan da danne seg blemmer eller rødt utslett. La han gå mye barbeint eller i litt tynne, myke bomullssokker noen dager og se om det hjelper! Prøv også å massere inn litt bodylotion, eller mentholatum (den er også veldig fin) på tørr hard hud, du kan også prøve compeed lotion for føttene (den er kjempegod - fåes kjøpt på apoteket). Lykke til da =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
satime Skrevet 21. desember 2007 #3 Del Skrevet 21. desember 2007 Kan høres ut som munn, hånd og fot-sykdom. Jeg er førskolelærer og vi har hatt mange tillfeller av det i barnehagen der jeg jobber. Det viser deg som blemmer under føtter, i håndflata og i munnen. Ikke alltid det viser seg på alle steder. Barnet kan få litt feber og ha vondt når det spiser, men mange uten slike symptomer. Sykdommen er veldig smittsom, men ikke farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #4 Del Skrevet 22. desember 2007 Huffda håper ikke det er det.. Skal ta han med til legen over jul. Han har ikke antydninger til blemmer andre steder, og det gjør ikke vondt eller klør heller, for jeg har prøvd å kjenne der men han reagerer ikke. Ser bare rart på meg og lurer på hva jeg driver med hehe. Han spiser og koser seg også. Men som du sier, så trenger man kanskje ikke ha disse symptomene, så det er nok best å få sjekket det ut veldig snart ja. Takk for svar begge to! Imellomtiden kan jeg prøve å smøre inn føttene litt og la han gå mye barføtt i tilfelle det ikke er verre enn at huden ikke har fått pustet skikkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 2 godklomper Skrevet 9. februar 2015 #5 Del Skrevet 9. februar 2015 Hei, fant du ut hva dette utslettet var? forsvant det? Jenta mi har fått akkurat sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå