Gjest Skrevet 20. desember 2007 #1 Del Skrevet 20. desember 2007 8.15 våknet jeg med litt vondt i magen..sto opp og satte meg i stuen,men tenkte ikke på at det var noe annet enn "mensenmurringer" som jeg hadde kjent en god stund..de gikk ikke over,så tok tiden og så at de kom hvert 10ende minutt..tenkte fremdeles ikke helt klart på at dette var rier,men ble ganske spent.. 9.30 ringte jeg sambo som var på jobb og fortalte at jeg hadde vondt i magen,og at hvis det evnt. skulle skje noe i kveld burde han kanksje komme hjem og sove litt;o)vi hadde jo ikke sovet så mye den natten... Sambo tok seg god tid hjem, pakket sammen kontoret, sa hadet til kollegaer og dro innom butikken før han kom hjem og fant meg tilbake i sengen, for nå var det begynt å gjøre mer vondt..jeg prøvde å ta tiden selv,men syns det var tryggest å la han gjøre det..hvert 6 minutt kom takene rundt kl 10. Vi fant ut at det var best å ringe føden for å gjøre dem klare på at vi kom i løpet av dagen. Det var ikke bare bare å snakke med sykehuset..det var nemlig opptatt signal på tlf og da vi endelig kom frem på linjen kl 11 kunne de fortelle meg at det var fullt på sykehuset(!)De sa at de skulle se hva de kunne gjøre og ringe meg tilbake.. Vi ventet en stund på tlf men så at riene min ble tettere noen ganger hvert 5 minutt og noen ganger hver 3 minutt.Så vi ringer dem opp igjen, kl 12 og det tok 10 minutter å komme igjennom på linjen for det var stadig opptatt, og det er fremdeles fullt på sykehuset, får beskjed om at de skulle ringe meg tilbake.. Kl.14 går vannet og jeg roper på sambo, nå kjente jeg at dette kan bli en hjemmefødsel, og får litt småpanikk..har ikke sett for meg at sambo skal ta i mot barnet,han skulle ikke engang klippe navlesnoren! Sambo ringer til sykehuset igjen og de sier nok engang at de ringer oss tilbake, men endelig gjorde de faktisk det (etter 5 minutter) og sa at de hadde ordnet plass til meg. Phu! Vi tok taxi til sykehuset og var fremme ca 14.45, taximannen var ikke helt begeistret og mente vi skulle ha sykebil fordi jeg hadde så tette rier. Når vi kommer frem får jeg med en gang en fødestue,tror de skjønte at det ikke var lenge igjen. En jordmor kommer inn og kunne fortelle meg at jeg har 4 cm åpning Men tro det eller ei så får vi beskjed om at det er vaktskifte! Så jeg får lystgass og sambo blir alene med meg til ca 15.30 hvor jeg sier "nå kommer babyen!""du må få noen hit" En fantastisk jordmor kommer inn til oss og kan fortelle meg at jeg har helt rett, 10 cm åpning og det er bare å begynne å presse..jeg spurte om smertestillende eller klyster,men det var jo forsent. 16.26 kommer prinsessen min ut, og det var helt fantastisk! Riene før på dagen var nokså vonde,men å få lov til å presse og det å press henne ut var ikke så vondt. Jeg og jordmor hadde et god samarbeide som endte med at jeg ikke revnet eller ble klippet og prinsessen vår ser ut som en liten keiserinne helt uten merker etter fødselen. Kan nesten ikke få rost denne jordmoren nok:o) I journalen min står det at jeg kom inn på sykehuset med 10 cm åpning, for før vaktskiftet var jeg ikke skrevet inn enda haha Selvom det ble en de venting på tlf osv..er jeg kjempe fornøyd med Ullevål, både barnepleier og jordmor under fødselen skulle hatt vinger på ryggen(som jeg sa til dem etter fødselen)og personalet på hotellet var fantstiske. Tror kroppen min er skapt for å føde jeg;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136344496-n%C3%A5-vil-jeg-dele-f%C3%B8dselen-min-med-deredet-ble-utrooolig-spennende/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa og Sofie Skrevet 20. desember 2007 #2 Del Skrevet 20. desember 2007 Fin historie Lollo!! Vi hadde en god opplevelse begge to! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136344496-n%C3%A5-vil-jeg-dele-f%C3%B8dselen-min-med-deredet-ble-utrooolig-spennende/#findComment-136344580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skatten 21.41 Skrevet 20. desember 2007 #3 Del Skrevet 20. desember 2007 Det hørtes ut som en fin fødsel ja Lillelollo:) Jeg fødte også på Ullevål og veldig fornøyd med både fødeavdeling og opphold på pasienthotell. Fødselen er en egen historie...har ikke lyst på flere barn foreløpig! Syntes det var veldig vondt jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136344496-n%C3%A5-vil-jeg-dele-f%C3%B8dselen-min-med-deredet-ble-utrooolig-spennende/#findComment-136345664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå