Gå til innhold

for lav hcg stigning i uke 8. erfaringer???

Anbefalte innlegg

Var hos legen på mandag etter litt blødning i helgen. fikk målt hcg nivået til 13700, som tydet på at jeg var gravid i uke 8 og alt så bra ut. Tok en ny blodprøve 2dager etterpå. I dag fikk jeg svar på den da var den 15500.....altså en stigning på knappe 2000.....legesækretæren mente det var en vel lav stigning....men legen skulle ringe meg for mulig ultralyd. men ringte hun? neida. helvete. jeg er helt på tuppa!!! noen som har noen erfaringer ang hcg og lav stigning??? står jo ingenting om det noen steder :(

Fortsetter under...

Hei forstår godt at du er nervøs og irritert.

Satte stor pris på den oversikten du fant til meg for noen dager siden. Var jo også å testet hcg på mandag for å sammenligne med prøven fra fredag. Men de klarte å tulle med den og jeg fikk beskjed på onsdag at jeg måtte komme å ta ny. I morges så jeg at de hadde ringt, ringte opp å fikk besjed at prøven var på 3000. Jeg var i sjokktilstand. Fikk beskjed at legen skulle ringe meg når han var ferdig med pasient. Så for meg utskrapning og pyton jul. Legen ringte og jeg fikk vite at jeg hadde hatt fin økning. Hcg nivået lå på over 32000. Synes at det er forferdelig med helsepersonell som ikke følger opp eller gjør feil. (forstår at de bare er mennesker, men de feilene de gjør kan være så utrolig såre) Kanskje legesekretæren gjorde en feil med deg også. Jeg skal til ultralyd i morgen og da håper jeg å se et dunkende hjerte. Ring i morgen tidlig å forlang UL. Forrige gang jeg var gravid hadde jeg litt rosa prikker i trusen. Ikke noe ordentlig blod. Gikk til legen som sa at det antagelig ikke var noe, men for min egen del ble jeg sendt opp til sykehusets gynekologiske poliklinikk med engang. Da viste det seg at det var en MA. Og jeg ble sendt rett til utskrapning.

En lege skal ta sin pasient alvorlig. Selv om det antagelig ikke er farlig så er det viktig å betrygge en slik at en kan unngå unødvendig engstelse.

Synes at jeg har lest en plass om at Hcg nivået flater ut mellom uke 8-10 og en annen plass uke 9-12. Kanskje din Hcg bare flater ut. Det fins jo store individuelle forskjeller. Leste en plass på snartmamma forumet om en dame som hadde fått beskjed av fastlegen at hun antagelig hadde mistet fordi økningen var så lav, men da hun kom til ultralyd så banket hjertet og gynekologen ble visst veldig irritert fordi at fastlegen hadde skremt henne unødvendig. Hcg nivået kan øke i rykk og napp.

Uansett lykke til. Stå på kravene dine og forlang det du måtte trenge av oppfølging.

Oppmuntrende klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...