Gå til innhold

HJEEELP! FOR LAV ØKNING AV HCG I UKE8


augustanr2

Anbefalte innlegg

Var hos legen på mandag etter litt blødning i helgen. fikk målt hcg nivået til 13700, som tydet på at jeg var gravid i uke 8 og alt så bra ut. Tok en ny blodprøve 2dager etterpå. I dag fikk jeg svar på den da var den 15500.....altså en stigning på knappe 2000.....legesækretæren mente det var en vel lav stigning....men legen skulle ringe meg for mulig ultralyd. men ringte hun? neida. helvete. jeg er helt på tuppa!!! noen som har noen erfaringer ang hcg og lav stigning??? står jo ingenting om det noen steden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg fant denne her inne,og i følge dette skjemaet er du helt normal!!

 

hCG NIVÅ VED GRAVIDITET:

 

Uke 3 = hCG på 3 - 40

Uke 4-5 = hCG på 40 - 300

Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000

Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000

Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000

Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000

Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) har sett på det skjemaet jeg også, men sier jo ingeting om hvor stor økning det bør være ..... jeg er jo innenfor verdiene da men....uff.blir ikke helt klok på dette...hadde bare legen min ringt meg :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge skjemaet er en økning på 17000 normalt mellom uke 7-14, dvs på 7 uker.

 

17000 delt på 7 er ca 2500 i uka. økning på 2000 på 2 dager må jo derfor være veldig bra da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så ikke at det sto 290 000 ikke 29 000.... beklager da blir det jo noe LITT annet ja... :) Vil likevel tro at en stigning på 2000 på et par dager når du er kommet så langt ikke er så verst jeg da men? Det vet jeg jo egentlig ikke nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puh.no ringt legen min. tydligvis overtid i dag. flaks for meg :) men ihvertfall kan den lave hcg nivået være enten : begynnene MA, eller at jeg egentlig ikke er komt i uke 8, men heller islutten av uke 6- begynnelsen av uke 7.....det har jo ikke falt meg inn engang....men skal på ul i morgen uansett. jeg ble bare kjempelettet. tror ikke det er MA, for jeg har jo aldri vært så kvalm som denne uken...tror det blir en fin jul jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...