Gå til innhold

Bekkensmerter tidlig i svangerskapet??? Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Da jeg fødte datter min for 8 år siden fikk jeg bekkenløsning de siste ukene før fødsel, hadde sykt vondt i ryggen under og etter fødselen...og har mer eller mindre sliti med korsrygg og bekken etter dette.

Vi er nå i 1pp, og jeg har så sinnsykt vondt i bekkenet. Det begynte i går, da var det ille....litt bedre i dag, men fortsatt mye ubehag....har også smerter forran over symfysen, og mensmurring...har ikke ikm før 31 des. Jeg er nå i den perioden hvor egget mest sannsynlig fester seg...kan dette være festesmerter? Eller er det tidlig bekkenløsning?

Noen som har erfaring med bekkenløsning tidlig tidlig i svangerskapet??

Takknemlig for alle svar :)

Fortsetter under...

jeg fikk bekkenløsning 2 uker før testen viste positiv. så ja du kan få tidlig bekkenløsning. mitt første svangerskap fikk jeg ikke bekkenløsning før siste mnd,men har som du også sa hatt plager i bekken å korsrygg siden da (min datter er 3 år) så ja du kan få veldig tidlig bekkenløsning. :) du får bare krysse fingrene.

Jeg fikk bekkenløsning i 5 mnd med min datter. Var gravid igjen for en stund siden og da begynte bekkenet å verke før positiv test, men mistet så ble bra igjen. Nå tror jeg at jeg er gravid igjen fordi bekkenet har forverret seg igjen. Begynte å verke 3 dager etter eggløsning.

Da kan jeg bekrefte at jeg er gravid....har hatt to positive tester nå.....så da er det nok bekkenløsning ja....nå er det så ille at jeg ikke klarer å jobbe....jobber som sykepleier da....og det er tung til tider....men jeg håper jo at det kanskje blir litt bedre etter hvert da....for dette er vondt!! Men uansett så er det verd det, for denne lille spira vår er veldig ønsket :)

Takk for svarene!!

Hei!

Jeg er inne i mitt andre svangerskap med bekkenløsning. Første gang fikk jeg bl først halvveis i løpet, men nå var det første sv symptom... Ante ikke at jeg var gravid en gang, men bekkenet var skikkelig kranglete. I uke 5-7 klarte jeg knapt nok å gå, veldig smertefullt. Men til trøst for andre også, kanskje, så roet det seg litt etter det. Jeg fikk 20% sykemelding for å få inn en hviledag (syntes det var lite, men det hjalp utrolig!), og kom raskt i gang med behandling/slyngetrening hos fysioterapeut. Er nå 16+ og skal begynne med to behandlingsdager i uken framover (har helt fri disse dagene, 40% sm) . Går litt opp og ned, MEN er så og si smertefri:-)

Så det går an å få dette tidlig. Tidlig behandling og hvile er viktig, og forhåpentligvis holder vi oss i gang rett så lenge da.

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...