Gå til innhold

Har dere pakket baggen? Hva pakket dere???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg trenger litt hjelp til å finne ut hva jeg skal pakke . Blir bare så jeg tenker på det, kommer aldri i gang.

Har termin i slutten av januar...er vel kanskje ikke noe hastverk å pakke enda da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke pakket den og har ikke planer om det før uti januar en gang. Terminen er 18., men det er tredjemann og begge de to andre ble født en uke etter terminen.

Tenker jeg pakker:

- klær til baby (til å bruke på sykehuset og ytterklær til hjemreisen),

- babyteppe

- bleier (får det på sykehuset, men tar med i tilfelle),

- nok av undertøy (truser og amme-BH

- ledige, behagelige klær til meg selv,

- nattbind,

- ammeinnlegg i ull og engangs,

- lebepomade,

- sminke (men det legger jeg nok ned rett før jeg drar),

- tøfler

- litt godteri og drikke kanskje (jeg forventer en rask fødsel, men er godt å ha litt snop etterpå...)

Kamera, mobiltelefon og lader pakkes ned når vi drar.

Det er dette jeg kommer på i farten. Er sikkert mer man kan få bruk for, men det er jo mulig (i mitt tilfelle ihvertfall) at mannen henter det vi trenger når vi trenger det... Han skal ikke bo der allikevel.

Dessuten trenger man ikke alt dette hvis man bor på en barselavdeling. Men det er litt bedre å bruke sine egne klær og lue på babyen, sitt eget myke teppe, sitt eget undertøy istedenfor nettingtrusene og sine egne bind hvis man blør lite nok til det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supplerer på kløver sin s-hus bag: sokker, shampo og dusjsåpe, hårbørste evt.hårføner. Jeg pakket litt ned idag, mest for å få oversikt over hva jeg mangler. Målet er å ha minst mulig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...