Gå til innhold

Gravid og hostesaft...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 26 og er fryktelig forkjølet og tett. Jeg har fått kraftig tørrhoste og igår tok jeg to skjeer hostesaft Noskapin.

Nå har jeg funnet ut at gravide bør unngå å ta det!

Hva har jeg gjort? Får barnet mitt skade av det?

Også leste at Repsils med solhatt bør man ikke ta heller. Og det har jeg nesten spist en hel pakke! Jeg hadde ikke peiling på dette jeg!

Et siste spørsmål...Kan jeg ta nesespray Otrivin eller noe? Saltvann spray hjelper ikke!

Noen som kan hjelpe meg? Er ganske engstelig nå.¨På forhånd takk for svar

Mvh

Skrevet

Slitter med det samme - masse hoste, og har vært potte tett.

Dersom du går til legen, kan du få skrevet ut cosylan, som kan være til god hjelp om natta. Den skal tas med forsiktighet (ikke over lang tid) pga den inneholder efedrin, som kan være vanedannende for baby.

Babyen har sikkert ikke tatt noen skade av at du har tatt noskapin et par ganger, men ville unngått det videre.

Ang preparat med solhatt, og annen helsekost, bør vi unngå, da det er så mye slikt vi skal være forsiktig med i svangerskapet. Men det er sikert ikke så store mengder av det i repsilen, men jeg vet ikke sikkert.

Nesespray skal ikke taes. Fikk selv streng beskjed fra legevakten om å ikke bruke noen av de, da indre organer hos baby kunne ta skade. Saltvanns spray hjalp ike meg heller. Jeg kjøpte et "nesehorn" på apoteket, og laget saltvannsoppløysning selv - oppskrift lå i pakken, og dette hjalp!!! Og du kan skylle så mye du vil. Det hadde gått så langt, at jeg hadde fått bihulebet, men nå er jeg nesten helt bra :o)

God bedring!.

Skrevet

hei, vil bare si at cosylan inneholder ethylmorphine(morfin) og ikke efedrin, men heller ikke det er bra for den lille over lang tid.:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...