Gå til innhold

Noen med høyt blodtrykk?

Februarbaby2010

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har kronisk høyt blodtrykk og har gått på medisiner siden jeg var 18. Jeg fikk beskjed om å slutte på medisinene ( Atacand Plus ), og heller få tett oppfølging gjennom svangerskapet. Jeg håper det skal gå bra da jeg har sluttet å røyke, spiser sunnere og har økt treningsmengden :)

Hei =)

Jeg har hatt et forholdsvis høyt blodtrykk noen år nå. Legene har vært litt uenige om det har vært så høyt at det har vært farlig eller ikke. Jeg hadde også mye migrene så jeg fikk blodtrykksmedisiner som forebyggende mot migrene, samt for å roe blodtrykket litt. Har prøvd litt forskjellig, men havnet på Atacand. Denne måtte jeg imidlertid slutte på da jeg fant ut at jeg er gravid. Og jeg var redd for at jeg kom til å bli sengeliggende med migrene og ødelagt av høyt blodtrykk. Men dette har gått over all forventning. Sist jeg var hos legen målte han blodtrykket mitt til det laveste jeg kan huske at det har vært - 110/85. Så både legen min og jeg er superfornøyde! Jeg regner med at svangerskapet har en del å si på at blodtrykket har gått ned en del, men jeg merker til tider at jeg har et veldig ustabilt blodtrykk... Får ingen medisiner for det. Må bare trene og passe kostholdet. Også slapper jeg av når jeg kjenner at blodtrykket ikke er helt som det skal =)

Vet ikke om du ble noe klokere, men det er det jeg hadde å by på av svar... =/

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...