Gå til innhold

pynte pepperkakehus *glasur/limhjelp*

Anbefalte innlegg

Skrevet

viser seg at gubben har brukt opp alle egga så får ikke blandet den harde glasuren. funker det med vanlig melisglasur eller hva annet kan jeg bruke? helst spiselig noe da (og barnevennlig)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som kan hjelpe litt fort? har ikke lyst til å kline mer enn nødvendig:)

Skrevet

Hvis glasuren er til å lime sammen huset, kan du bruke smeltet sukker. For øvrig går det kanskje an å bruke vanlig melisglasur uten egg til pynting vil jeg tro (uten å ha prøvd, riktignok...).

Skrevet

limen brukte jeg 3dl melis til som jeg "stekte" i steikepanna til den ble lysebrun og bløt, melis til pynt kan du vel bare blande med vann i tenker jeg.. :)

Skrevet

huset er satt samme. klinte med det forrige kvelden. skal pynte det. hmmm da prøver jeg med melis og vann så får vi håpe ikke pynten renner av tak og vegger:)

Skrevet

hehe... kan renne av med eggehvite også erfarte jeg i går...på pakken stod det ta 3 dl melis og en eggehvite.. pøh... det rant :P:) men men! Første pepperkakehuset jeg lagde,så stolt over at jeg klarte å lime det sammen, så får vi prøve pyntinga igjen neste år :P nå har vi non stop klæsja over hele taket som har rent litt nedover :P God jul :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...