Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Jeg har ALLTID hatt lyst å kalle sønnen min for Nicolai. Tidligere i år fikk en god venninne av meg en gutt og hun spurte meg hvilke navn jeg likte. Jag sa til henne at jeg ville ha Nicolai til min gutt og kom med flere andre forslag. de endte på Nikolai... Er det teit/dumt om jeg bruker det navnet nå?
Vannmann35 Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Selvsagt er det ikke det - du valgte jo navnet først :-) Hadde faktisk blitt litt irritert på henne fordi hun var så frekk og tok navnet ditt når du hadde sagt at du ville ha Nikolai... Men - dessverre har man ingen enerett på navn. Du kan jo også velge å se det som et kompliment - hun liker tydeligvis din smak:-)
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 jah, jeg ble litt irritert, men som du sier så har man ikke enerett på navn. Både jeg og samboer liker Nicolai (med C) veldig godt. Noen tips til lignende navn evt?
Jannamor Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 hmmm. Vi skal og kalle vår sønn Nikolai til andre navn. Så det er et navn jeg er veldig glad i. Hvis du har sagt det har du jo sagt det. hvis det er bestemt. Har dere snakket om å bruke nanvet begge to? Hva sa hun da du sa du ville ha nikolai? eller sa du du likte det? Vi står mellom Benjamin og Edvardt som første navn (hvis vi får en gutt) men knappen heller på Edvardt for da blir det oppkalling etter min og min manns farfar. men en av mine gode venninder som har en sønn fra før, ville gjerne bruke det navnet på sin neste hvis hun får gutt.(hun er ikke gravid) Kjenner jeg får dårlig samvittighet for å stjele hennes navn, selvom det er på vår liste også, som et av to alternativer. Men det er greit for meg om vi har barn som heter det samme (vi kjører dobbelnavn uansett) men jeg kjenner følelsen, selvom det ikke blir likt. Jeg ville snakket med henne. Spurt hva hun synes. Det har jo litt med hva du sa når dere snakket om det sist også. Men i utgpnkt synes jeg man skal bruke det man liker selv. Poenget er jo at det ser ut som om dere bruker dems navn. Det er jo ikke så gøy vanskelig. hva tenker du?
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2007 #5 Skrevet 23. desember 2007 Hva med Nicolas som et alternativ, så det ikke blir HELT likt?
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2007 #6 Skrevet 23. desember 2007 Nicklas,Niclas eller NiKlas (som jeg ville skrevet det) NYDELIG NAVN!
Vannmann35 Skrevet 29. desember 2007 #7 Skrevet 29. desember 2007 Ja - hva med Niklas eller Nikolas i stedet? Ellers synes jeg dette er fine navn som er litt i samme stilen som Nikolai, dvs klassiske: Daniel Andreas Kristoffer Filip Oliver Oskar Vet også om et par tvillinger som heter Morten og Nikolai - kanskje dere også liker Morten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå