Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg går på nesespray frem til 3. jan, skal da begynne med sprøyter - hvordan er det med alkohol i jula da....bør man være 100% måteholden??? Hadde vært kos med ett glass eller to i jula, men ikke om det er skadelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det har noen betydning om man tar ett glass eller to. Så lenge man holder seg unna den store fylla.... Man blir jo oppfordret til å leve normalt, sunt. Man kan være litt måteholden, men et par glass vin tror jeg bare kan sunt for kropp og sjel:)

Skrevet

Akkuratt på dette punket tror jeg det nok er litt ulike meninger.

Jeg har holdt meg helt unna alkohol siden spray start. I informasjonenskrivet jeg fikk fra sykehuset da vi begynte med IVF behandling sto det at man skulle prøve å trappe ned på alkohol og røyking 3 mnd. før man begynte med medisiner. I tillegg har jeg lest litt om temaet alkohol, og det anbefales ofte å holde seg helt unna, også når man prøver å bli gravid. Så jeg valgte å ikke ta noen sjanser, og har holdt meg unna. Og nå sitter jeg her, og er kvalm og føler meg elendig, men jeg er 8 uker gravid :o).

Ikke sikkert at det var avholdet mitt som gjorde utslaget, men det gjorde i hvertfall ingen skade heller....

Skrevet

Jeg drakk alkohol og røykte mens jeg gikk på nesespray og sprøyter. Sluttet å røyke den dagen jeg skulle sette inn egg. Er nå gravid, 29 + 3, så vet ikke hva jeg skal råde deg til.

Var hos Klinikk Hausken og han skal at jeg kunne både røyke og drikke mens jeg holdt på med sprøyter og spray, så jeg hørte på ham. Fikk ikke noe beskjed om å være måteholden, selv om jeg er det av natur.

Skrevet

Jeg var måteholden med alkohol i hele medisinperioden. Drakk litt vin med mannen på dansketur mens jeg sprayet, men ikke noe etter at jeg begynte med sprøyter. Og jeg er 10 uker på vei etter 1. IVF: Vet ikke om det var måteholdenhet eller ikke som gjorde det, men tror nok at jeg hadde slit en del med tanker om at det kanskje var vinen som gjorde utslag hvis jeg ikke hadde blitt gravid. Men uansett, noen glass i julen syns jeg du kan unne deg så lenge du ikke er begynt på sprøytene.

Lykke til.

Skrevet

Jeg hr drukket alkohol og røkt sigaretter under hormon stimulering tidligere iallefall. (alkohol kun under spray)

Fikk ut mange og fine egg og veldig god befruktnings rate+ ble gravid.

Jeg sprayer igjen nå pga for tidlig fødsel så prøver vi igjen.

Jeg akter å leve som vanlig under spray og skal kose meg med rødvin og bayleys i kveld! Har jo drukket forrige mnd også og spray er kun nedregulering. å måtte leve i sølibat uten vin o.l. 3 mnd før et forsøk ....? Nei, ærlig talt! Jeg vil leve oppi dette her også. Ivf kan ta tid før man klaffer også, derfor velger jeg å leve som jeg pleier før sprøyte start.

Klinikken her sier vi kan kose oss med alkohol under spray perioden.

En privat klinikk her sier og man kan ta litt rødvin under spøryte start også. Men det gjør jeg ikke.

Gjør som du føler for du.....

Skrevet

Jeg tok litt vin når jeg sprayet men ikke når jeg begynte på sprøyter.. legen sa det ikke var noe problem.. må jo ikke gå på flatfylla hele jula hehehe... lykke til :o)

Skrevet

Takk alle sammen, jeg tok en øl og to glass vin til maten julaften - det var alt. Sprayer fortsatt og begynner på sprøyter fra 3. jan - så fremover blir det ingen alkohol, var bare julaften jeg hadde så lyst på litt til maten. Ønsker dere alle en riktig god rom-jul og et godt nyttår, håper det blir mange små spirer på nyåret :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...