Gå til innhold

En grusom opplevelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund siden så jeg at der var et tapt anrop på mobilen. Det var fra legesenteret. Jeg ringte opp for å høre hva det var. De ville gi meg svaret på Hcg prøven. Tok en hcg test på fredag. Den var 9331. Tok ny test mandag som de gjorde noe kluss med så jeg tok enda en i går. Nå var svaret fra gårsdagens prøve kommet og den var på kun 3000. Det var så vidt jeg klarte å holde meg og ikke grine i telefonrøret. Hun sa at legen skulle ringe meg senere å prate nærmere om det. Med en gang røret ble lagt på begynte jeg å hyle. Mannen min var hvit som et laken og ble like lei seg. Alt var trist. Enda en utskrapning( Har opplevd en MA og SA tidligere). Vi prøvde å trøste oss med at vi nå hadde krav på full utredning.Men sorgen var tung å bære. Senere ringte legen og fortalte at prøven viste flott økning, den var på over 30.000. Jeg skjønte ingenting og fortalte gråtkvalt at beskjeden fra legesekretæren var at den var rundt 3000. Han talte tallene og sa "nei, det er 5 tall her". Så hun må ha lest feil.Det var som om hele Galhøypiggen løsnet fra vårt bryst. For en glede og samtidig irritasjon over at helsepersonell kan gjøre en slik feil.

Er nå veldig lykkelig og gleder oss til UL i morgen. Da håper vi å se et hjerte som banker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, huttetu! Stakkars dere, jeg forstår godt at du blir sint, det hadde jeg også blitt. Men heldigvis gikk det nok bra, og i morgen får du se barnet ditt! Lykke til!

Skrevet

herregud, jeg var helt på gråten når jeg leste begynnelsen på innlegget ditt..buhu...!

Så bra at beskjeden du fikk først var feil (dårlig gjort var det jo...)

Lykke til videre i svangerskapet:)

Dette går sååååå bra skal du se;)

klem

Skrevet

hvor langt er du på vei Gullfunn?

Veldig fint å høre at de hadde tatt feil på legesenteret, men fy søren...når det gjelder slike ting bør de jammen være helt sikre når de ringer!!

Skrevet

Tusen takk alle sammen.

Jeg sitter her å her helt skjelven ennå. Var visst en stor påkjenning selv om det snudde seg til det beste. Slike ting skal jo ikke skje. Ekstra sårt når feilen gjelder slike ting som er så ømfindtelige.

Jeg er nå i slutten av uke 7, dvs 6+6. Forrige gang jeg mistet var jeg til UL i uke 6, da slo hjertet og jeg slo meg til ro med det, men i uke 12 var det ingen tegn til liv så jeg hadde hatt en MA. Da var det rett til utskrapning. Og når jeg våknet fra narkosen så møtte jeg en smilende sykepleier som gratulerte meg med en liten og lurte på om jeg hadde fått en gutt eller pike. Så det er visst ikke så uvanlig at helsepersonell gjør feil. Bare så forfedelig når det skjer. Jeg håper at det skal gå bra denne gang. Har følt meg mer gravid nå en ved forrige graviditet. Da merket jeg ingen kvalme eller uvelfølelse. Men denne gang har jeg følt meg dårlig. Håper det er et godt tegn. Har lovet meg selv å holde ut all kvalme og svimmelhet uten å klage hvis bare spiren holder seg frisk og vokser fint frem til august.

Lykke til med deres mager. Skal oppdatere dere med hvordan det gikk på UL i morgen:=)

Stor klem

Skrevet

Uff, det er så utrolig irriterende med alle feilene som kan skje på legekontor. Stakkars deg som måtte oppleve det. Men heldigvis gikk det jo bra:-)

Lykke til videre i svangerskapet, alt går sikkert fint framover nå! Jeg synes du har fått din dose og mer til av dårlige opplevelser nå...

Og gled deg over at du er uvel, det er jo tross alt ett tegn på at ting går som det skal. (det pleier jeg å trøste meg med når jeg henger over doskåla...;-))

Skrevet

Takker dere alle for support

Her kommer en liten oppdatering fra min ultralyd i dag. Jeg fikk se mitt lille nurk for første gang. Og hjertet banket. Legen sa at når hjertet banket i uke 7 så var det over 95 % sjanse for at alt skulle gå bra. Banket det når uke 9 var passert var det 98% sjanse for at det skulle gå bra. Han forstod mine bekymringer og jeg fikk ny tid i midt av januar slik at jeg skulle slippe å engste meg så lenge.

Utifra størrelsen så ble fikk jeg termin 14 august istedet for 10 august. Men som han sa dette var tidlig å måle og kun innvendig UL så det var ikke helt sikkert, hadde feilmargin på 6 dager +/- Men jeg har ofte hatt litt lang syklus så kan sikkert stemme. Uansett så er jeg veldig happy:)

Fortalte at jeg ikke følte meg helt topp for tiden mye kvalm og uvel. Han sa at det var veldig bra tegn, så måtte bare være glad for det og det er jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...