Nickeguri Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Jeg tenkte å kjøpe indrefilet til selskap, men den koster jo 329 kroner kiloen. Ikke akkurat billig, syns nå jeg. Jeg ser at det nå er tilbud på ytrefilet til 179 kroner kiloen. Er den veldig forskjellig fra indrefilet? Ytrefileten selges hel, står det i annonsen. Hvor stor ca er en hel ytrefilet? Er 250 gram pr person passe?
Mrs. Bouquet Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Indrefileten er mørere, og 250 gram skulle være mer en nok.
ana baroma Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Jeg synes i grunnen ytrefilet er bedre enn indrefilet:) Den har mer smak... Hvor mye du skal beregne pr pers er jeg usikker på, men jeg spiser vel en biff på 150 gram. Det er rent kjøtt, så det er ganske mettende. Kommer litt an på tilbehøret også Sjekk på matprat.no, så finner du kanskje noen tips?
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Helstekt indrefilet er nydelig, men det er jammen meg ytrefileten også. Jeg foretrekker faktisk ytrefilet, indrefileten synes jeg blir litt tam på smak. Skal den kuttes opp i biffstykker, så bør du utvilsomt bruke ytrefileten. Den er bedre som biff. 250 gram pr person synes jeg er mye. En normal biff ligger på mellom 180-200 gram. Igjen; er det helstekt vi snakker om, så er det en del som spiser mye mindre. Det er normalt å beregne rundt 200 gram pr person. Skal du ha mye tilbehør? Skal du ha dessert? Hvis ja, så trenger du hvertfall ikke mer.
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 Utrolig dårlig forklart det om helstekt: det jeg mente, var at når folk får forsyne seg selv så vil det gå mindre, enn om du skulle steke biffene enkeltvis.
Nickeguri Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. desember 2007 Takk for svar, alle sammen! Ja, det blir både en del tilbehør og dessert. Da går jeg nok for ytrefilet; 200 gram pr person.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå