Gå til innhold

Til dere som er redde for SA


Lillebror og stoerebror

Anbefalte innlegg

Og ikke til alle dere som ikke vil lese mer om dette.

 

Jeg har hatt flere og er gravid på ny. Var hos legen i dag og hørte om dette. Han sa at 50% av alle fostre hadde en eller annen missdannelse som KUNNE føre til SA, men at det som regel gikk bra.

 

Ja det er vondt og smertefullt, men det er jo på en måte bra også at kroppen vår skiller ut det som ikke går som det skal. VI ønsker jo alle at våre barn skal få det best mulig.

 

Uansett så sa legen det at det ikke var så mye man kunne gjøre fra eller til, MEN det var ting som kunne øke risikoen. Mye stress, medikamenter av de fleste typer, og sex akkurat i de periodene man skulle hatt mensen (8,12 og 16). Med medikamenter menes alt fra naturmedisiner, smertestillende og reseptbelagt. Må man så må man, man ofte kan man la være hvis dere skjønner. Det står jo ofte på pakningene at ingen tegn til missdannelse på foster er vist, så jeg vet ikke helt hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, det var jo greit å vite. Men jeg har aldri hørt at det skulle være noe problem å ha sex, såfremt man ikke har mistet x flere. Har hørt at man skal være litt forsiktig i første tri da. Uansett, dette innlegget var ikke spesielt beroligende på meg. Ut fra overskriften trodde jeg det skulle være litt positivt vinklet..... Sorry, måtte bare i det. Synes de siste dagene at det har vært mye fokusering på MA/ SA her på 1.trimester forumet. Er det rart vi blir engstelige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...