Gå til innhold

spark i ribbeina..og formen ellers

bøllefrøene

Anbefalte innlegg

Skrevet

begge mine gutter ligger i hodeleie...og må si jeg kjenner godt fire bein opp i ribbeina.. eller under puppene.. skikkelig plagsomt på kvelden.. må enten sitte helt rett eller ligge.. morro at de er mye i bevegelse.. noen som opplever det samme.. forresten morro at det er så mange mars tvillinger her...

jeg syns formen fortsatt er grei,, men kjenner jo at jeg blir fortere sliten... ikea og handling av mat gjorde meg ganske så sliten i dag...blir liksom rastløs av å ikke gjøre noe... og føler jo at det er et godt tegn at jeg orker.. men har bestemt meg for å roe ned over jul... orker dere mye... satser på masse dvd og bøker i januar og feb jeg... må bare få handlet inn det siste først. føler jeg ikke klarer å ta det med ro før alt er klart i hjemmet.

flere som kjenner numming i beina.. mest på natten her.. føler at jeg har gått fem mil når jeg vokner.. rare greier?? ellers ser jeg noen skriver om svimmelhet.. det er noe jeg kjente mye i begynnelsen av svangerskapet.. men kommer innimellom nå og...tror selv det er blodtrykksfall.. kan det være noe annet..

oj.. det ble mye forskjellig her....

ha en fortsatt fin kveld alle sammen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi er endel i mars faktisk :) Ikke verst at det finnes flere av oss med samme termindato til og med..hehe, det var disse sankthanstidene det vel :)

Mine to flytter på seg i eninga, jeg kjenner spark alle veier og kan aldri si om de ligger hverken sånn eller sånn - merkelige greier. Jentene er tydeligvis litt rastløse, spesielt tv1 - blir så utrolig gøy å se om "personligheten" deres inni magen stemmer når de kommer ut.

Formen er så som så - jeg synes selv jeg har lite grunn til å klage, jeg sover relativt godt, løper lite på do og har lite vondter ellers. MEN - jeg svimler og jeg svimler så mye at en liten tur på butikken blir en stor utfordring for meg. Og jeg synes det er så pinlig når jeg stadig vekk må støtte meg til noe. Og så skal du liksom prøve å høre hva folk sier til deg, de spør antakeligvis bare om jeg har det bra, men det piper jo så høyt i ørene mine at jeg hører jo ikke hva de sier!! Så, den "lille" tingen som svimling gjør at jeg må mest mulig holde meg hjemme.... Det er blitt verre jo lengre på vei jeg har kommet faktisk.

Men, jeg synes forsatt jeg er utrolig heldig som har så lite plager.

Kan tenke meg at 4 ben i ribbeina må føles ganske så ubehagelig til tider ja.

Så det var ei her som lurte på om vi var begynt å tenke på fødselen, og det har jeg ja...i natt drømte jeg om fødsel, blod og gørr - ikke noe særlig nei. Og, jeg har tross alt 3 mnd'er igjen, så det er kanskje tidlig å begynne å grue seg allerede nå...hehe

Skrevet

he he.. det var jeg som skrev om fødsel! er kanskje litt tidlig å tenke på.. men føler liksom at når vi kommer over jul er det ikke så lenge til.. jeg tror jo at de kanskje kommer i slutten av feb jeg.. men kjenner igjen drømmer.. har hatt noen av de jeg og!

skal til jordmor på helsestasjon i dag... kanskje det blir litt prat om det da! har bare gått til legen min til nå ( i tillegg til ullevål da)

så morro at den ene er mer livlig enn den andre.. spennende å se når de kommer ut.. jeg kjenner mest tvilling to jeg..morkaken ligger foran på tvilling 1.. så litt anderledes..

prøver å sitte/ligge i soffan nå.. fytti grisen det gjør vondt i ribbeina..men er som du sier.. skal ikke klage!! men håper nattesøvnen blir litt bedre.. i natt hadde jeg sinnsykt halsbrann.. har hatt det før.. men i natt var det vondt helt nedi magen.. tårene spratt ut.. blir apoteket og kjøpe loverherarts.. andre tips??

ha en super fin jul med jentene i magen!!

Skrevet

:) sånn tenker jeg også, bare komme meg over jul nå så nærmer det seg en fødsel. Og, siden jeg har utrolig lite klart til disse to skal komme, antar jeg at januar blir en travel måned med innsanking av utstyr etc...

Halsbrann ja..har begynt å få det litt jeg også. Har funnet ut at jeg må holde meg unna brus, yoghurt og sjokolade. Har heldigvis dilla på isbiter, så jeg tygger i meg masse vann + isbiter iløpet av en dag - de rundt meg holder på å bli gale av knasingen..hehe. Men, har jeg fått halsbrann så har faktisk Love Hearts tatt det for meg - tror ikke jeg er så veldig plaget av det enda. Finnes noe greier du kan få på apoteket, så jeg ville nok prøvd det også. I natt fikk jeg ikke sove - av en eller anna tåpelig grunn, følte meg bare uvel uten å kunne sette fingeren på hva det var, så kl 0400 begynte jeg å bli litt oppgitt. Spesielt fordi jeg sto opp med lillegutt på 2 år som våknet 0630....pappa'n var nemlig på julebord igår og det ble nok en konjakk eller 2 for mye på ham..hehe

Stakkaren har allerede måtte stå opp 2 ganger fordi jeg holder på å besvime, så han må ta gutten vår..!! Litt smålei denne svimlingen nå kjenner jeg...Nå bare venter jeg på at vi skal komme oss i seng og ta formiddagsluren :)

Hvordan gikk det hos jordmor da?

Jeg var på kontroll selv igår, og alt var så bra at jeg faktisk slipper å reise inn til sykehuset neste uke!!! Blodtrykket mitt skjønner jeg ingenting av, men er bare glad for hver gang jeg får gode nyheter.

En riktig god jul til deg også :)

Skrevet

Ser for meg at januar blir travel med siste innkjøp.. men faktisk ikke så mye jeg trenger.. senger, dyner, vippestol, stellesaker.. har det meste av klær. fikk vognen på døren i går forresten,... tenk så morro... står på barnerommet.. men må vel ned i boden etterhvert..

hm.. kanksje tingen å droppe brus og skjokolade mot halsbrann.. det kan bli litt hardt kjenner jeg... særlig nå i julen.. jordmor sa faktisk at melk og melkeprodukter kunne hjelpe hun.. kjøpte noe middel på apoteket.. skal ta det fast hver kveld jeg... i natt gikk kjempe fint. Føler og jeg må blir flink til å spise små måltider.. og ofte.. syns ikke det er så lett jeg... og før jeg var gravid var jeg skikkelig vann drikker.. å det er jeg ikke lenger... men prøver..

gikk kjempe fint hos jordmor.. men er jo litt rart å snakke om alt mulig rart med en du ikke kjenner.. føler liksom at jeg kjenner legen min så godt. men blir jo bedre neste gang.. bt og urin var bra.. har hatt litt problemer med sukker i urin og har tidl. blitt testet for diabetes.. men nå var prøven super.. hadde morgen urin denne gangen.. har ikke alltid gjort det tidl. >Tenkte jeg skal ta med samboer neste gang.. føler jeg liksom må begynne å prate med fødsel og sån med han.. Merker virkelig hormoner om dagen nå altså.. kanksje fordi det er jul og.. samboren min reiste til kr.sand i dag.. siste jul vi skal feire fra hverandre.. hyl gråt på gardemoen... over følsom nå om dagen.. hihi

kjenner du svimling når du er i ro og? kommer det av blodtrykksfall eller? Kan tenke meg det er ubehagelig... hva soer jordmor til det??

hvor ofte er du på sykehuset.. jeg er hver 2-3 uke.. legen hver andre uke ca.. skal på ul igjen 4 januar.. begynner vel hver andre uke da tenker jeg... når er det de begynner å ta ctg forresten.. vet du det?

skjønner lille gutt at det kommer flere barn da?? blir moro å se hvordan han vil ta det..

f.. nå kjenner jeg halsbrannen.. må huske å kjøpe love h i morgen.

ha en fin jul.. å ta det med ro..

Skrevet

Heldige du som har fått vognen i hus.....jeg har bestilt Teutonia 2008 modellen så den er ikke kommet til den lokale butikken enda. Håper jeg får den før jeg faktisk trenger den :)

Så flott at prøven var fin denne gangen, jeg pleier å si at det er kun når du går gravid at dagene handler om både blodtrykk og urinprøve..hehe. Kan svimle selv om jeg sitter rolig også, men det er nok helst jentene som ligger mot blodåren som går fra lysken til hjernen. Når denne blir liggende i klem blir jeg kvalm og svimmel og tar jeg ikke hensyn til det så svimer jeg av. Besvimte på ultralydbordet...skulle være litt tøff da og holde ut..hehe, det var ingen god ide nei :)

Jeg går til sjekk på sykehuset hver uke jeg, men det er pga at blodtrykket har vært ganske høyt en periode. Nå er det jo fint igjen nå, men det er utrolig ustabilt. Derfor vil de sjekke urinen hver uke for å forsikre seg om at jeg ikke får svangerskapsforgiftning...

Lille gutten vår forstår nok ikke helt hva som skjer nei, han peker forsatt på sin mage når vi spør hvor babyene er :) Men, så har han også kommet bort til meg, strøket meg på magen for så å bite!!! Har skjedd et par ganger, noe som har vært veldig merkelig, for han er ikke en biter i det hele tatt. Nå den siste uken har han begynt å komme bort for å bare kose, han stryker meg over magen og koser den. Har nesten vondt av ham, tenk for en overgang dette kommer til å bli for ham...

Husket du å kjøpe lovehearts??

Nå er vi så og si klare, jeg har altså avlyst alle planer i julen - men vi må jo gjøre litt rent for det om :) Skal pynte treet ikveld, og så er det jo jul imorra!

Skrevet

Glemte å spørre..har du barn fra før?

Skrevet

he he.. husket å kjøpe lovehearts... hadde bare små pakker så kjøpte 10 jeg..

jeg har ikke barn fra før.. så dette blir veldig spesielt. vet jo ikke hva vi går til..

kommer sikkert til å gå bra med storebror å jentene.. jeg tror så lenge foreldrene er flinke og inkl så går det fint med de fleste søsken. men er jo litt rart når det plutselig kommer to til. men dette vet jeg jo ikke så mye om.. men med alle venner jeg har som har fått flere barn har det gått kjempe fint!

godt å blir fulgt opp hver uke.. slipper du å bekymre deg... håper vi holder oss unna sv.forgiftning.. det eneste vi kan tenke nå er at vi har kommet så langt at hvis noe skjer nå kommer barna til å klare seg!.

kos deg i juledagene... off ikke plass til all den gode maten.. og ikke alt vi kan spise.. ,,men men,,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...