Gå til innhold

Melder meg på her, jeg ;o)

Sol med 2!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 36 år med to små vidunder i magen. Har en sønn på 5 fra før. Han kom med "naturmetoden" og vi satte igang med barn nummer to da han var ca 1 år. Det skulle vise seg å bli en lang historie. Nå etter to mislykkede prøverørsforsøk, et vellykket forsøk i januar som endte i ma i uke 15, gjorde vi et 4. og siste forsøk i aug/sept. Lykken var stor da det viste seg at begge eggene hadde festet seg og vi skulle bli tvillingforeldre. Høsten har likevel vært tøff, jeg har hatt noen perioder hvor jeg "mistet" alle graviditetstegn og har vært sikker på at det har gått galt. Men nurkene har hengt med og jeg er i dag 17+1. Har fortsatt noe ups and downs, men er mest positiv nå om dagen. Jeg blir fulgt opp tett av en kjempehyggelig jordmor, har vært på 2 ul og skal på ordinær ul 3. januar. Er 40% sykemeldt og har vært det siden uke 13. Magen har vokst mye de siste to ukene og jeg merker at det er mye tyngre å være gravid denne gangen. Det kan jo være noe med alderen også...

Har vært innom sidene i blant og tjuv-kikket, men føler meg nå klar for å "være med i gjengen"....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer masser med to små nurk. det godt å blir fulgt opp godt når en bærer to. det føles som enorm trygghet. ta det med ro og lytt til kroppen.. jeg er selv i uke 27 og formen er grei.. men har jo ikke noe å sammenlikne med da. føler en må ha litt ekstra vondter når en er så heldige og får to.. kunne de se om det var eneggede eller toeggede da??

Skrevet

På første ul i uke 9 var det klar skillevegg mellom, og gynekologen mente de var toeggede. På andre UL i uke 13 var det en ny gynekolog som mente at det ikke var noen garanti for at de er toeggede. Så, ikke veit jeg...

Sol

Skrevet

Gratulerer :-)

Selv om de ligger i hver sin pose så betyr det ikke at de er toegget, kan være enegget når de ligger i hver sin pose.

Blir spennende se.

Lykke til.

Skrevet

Lykke lykke til, så inderlig godt at det lyktes til slutt!

Det er sikkert toeggede, når de setter inn to egg, kan det bare være det!! Flere her inne med prøverørstvillinger og det er det de sier i allefall. Ellers med "hjemmelagede" kan man aldri være helt sikker når det er samme kjønn, en tredjedel av eneggede har også hver sin morkake og tykk skillevegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...