silje.fl Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 viss jeg har en jentebaby i magen har jeg litt lyst å kalle henne Liv Dorthea etter begge bestemødrene.Var det et navn som kan brukes nå,eller var det gammeldags??Liker kanskje ikke helt thea-endingen,men det får være....et annet navn som er aktuelt er Ingebjørg.Er egentlig veldig overasket over meg selv som liker disse navna,da je alltid har falt for spesielle navn,og de to andre barna mine fikk det.
mamman t o.a Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 synes begge var fine jeg..liker navn ikke alle har jeg da
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Hva med Liv Dorthe? Det er litt "lettere" enn Liv Dorthea synes jeg...
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Liv Dorthea er fint Mer spesielt enn Ingebjørg. Men det er også fint.
Vannmann35 Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 Kjempepent, men Liva Dorothea er enda penere :-)
Cornelianelia Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Oppkalling er kjempekoselig. Jeg er for øvrig enig med Vannmann 30. Jeg liker Dorothea bedre enn Dorthea - da slipper du den rt-lyden. Og jeg tror jeg liker Live bedre enn Liv. Så jeg foreslår Live Dorothea eller Liv Dorothea.
silje.fl Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. desember 2007 Takk for alle svar.da hvet jeg vertfall at det var et fint navn. ang.Live eller Liva ,har jeg aldri likt noen av dem ,så jeg holder meg til Liv tror jeg...
ma-85 Skrevet 25. desember 2007 #8 Skrevet 25. desember 2007 Liv Dorthea er penere enn Liv/Liva/Live Dorothea. Synes ditt alternativ var bedre - mye mindre tungvint å si! Ingebjørg er også et pent navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå