Gå til innhold

rått egg!!! hjelp meg!!!


Jannamor

Anbefalte innlegg

Det er jo en gående diskusjon om man skal spise rått egg eller ikke. Nå snakker vi om i Norge her.

 

men det som egentlig er spørsmålet er; Hvis man ikke skal spise rått egg (hvilket mine leger og jordmødre sier jeg ikke skal) kan man da spise;

 

majones

dressing

is

påleggsalater (italiensk, waldorf osv)

solskinnsegg

lite stekte plommer

 

osv?

 

Det er da virkelig rått egg i det!

Har aldri hørt om noen som ikke spiser disse tingene, men skal man ikke spise rått egg, kan man da heller ikke spise dette? Mine leger og jordmødre kan ikke fortelle meg at dette er sikkert. For de sier de aldri har tenkt over det!!! men at jeg har rett!!! hallo??

 

hva mener dere?

 

Ike noe du er hysterisk greier. jeg vet jeg er hysterisk, men dette er et seriøst spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest dagdrømmer

Har lurt på det samme, jeg spiser av og til bløtkokt egg, men hva er i så fall faren med det? Salmonella er det eneste jeg kommer på, og det er jo svært sjeldent i Norge. Så jeg er ikke så bekymret, selv om jeg kanskje ideelt sett burde ligge unna.

Majones og sånt har aldri slått meg som et faremoment, men det er kanskje behandlet på en sånn måte at evt salmonella (eller annet) har ekstremt dårlige vekstvilkår og derfor ikke utgjør noen fare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...