Gå til innhold

Januarmammaer som skal føde på Ullevål?


Guri Malla har to små

Anbefalte innlegg

Hørt så mye fram og tilbake om hotellet. Mange sier at for førstegangsfødene burde man bli på barsel for å få best oppføging. Men er dette i det hele tatt et alternativ om alt er ok? Jeg vil ha barnefar hos meg, så for min del virker hotellet veldig greit. Noen med erfaringer eller andre ting de lurer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom på hotellet etter en natt på føden med nr 1 og hadde nok hatt godt av å fått hvilt en natt til,da jeg hadde en lang (24 timer) fødsel.

Fikk ikke helt til ammingen heller, men var godt å være alene på rom med eget bad og familie som kunne komme å gå når de ville. Men er du veldig sliten ville jeg vært en natt på barsel. særlig hvis du er så heldig å få bli på fødestuen første natten slik som jeg.

2. gang fødte jeg litt tildligere på dagen og fikk plass på hotellet etter noen timer. Hadde fødsel på litt over en time og var mye sprekere og da var det helt ok å komme på hotellet med en gang. Mannen min sov denne gangen alle nettene sammen med oss.

Nå skal jeg ha tvillinger og trenger nok litt mer avlasting så hvis jeg er heldig å få alenerom på føden/barsel vil jeg være der 1-2 dager før hotellet får å få sove om natten. På hotellet får man ingen avlasting. Men man kommer ikke dit om man ikke er helt frisk så du vet det.

Man får hjelp på hotellet med amming etc så hjelpen er så å si den samme der som på barsel. Masse lykke til ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs & skal føde på ABC. Så er veldig spent! Og veldig gla for å ha fått plass der. Tror det blir kjempefint å ha gutten min der hele tiden, da babyen vår kommer! Deilig å tenke på at han ikke må dra hjem!

 

Om det er noen komplikasjoner eller problemer med amming, så blir vi ikke kastet ut, men flyttet over til "vanlige" klinikken. Men først to dager på hotellet.

Så får vi håpe at alt går bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...