Gå til innhold

I dag var lillegutten min nær en tragedie på City Syd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjelver enda. Bare tanken på hva som nesten skjedde,så blir jeg dårlig.

Vi dro på kafèen over OBSen, og der er det et lite lekerom.

Fant et bord helt nærme, men det er likevel en liten vegg mellom lekerommet og bordene nærmest.

Han leika seg godt der inne, men det står også en brannbil foran,som stenger for hele innsikten inn til lekerommet. Den lekebrannbilen skulle ikke stått der, men på den andre siden.

Vi satt og så på han hele tiden, og innimellom kom han bort til bordet, og sa "hei".

Aldri noen fare. Men så løper han plutselig etter en større jente, som går bort til "sitt" bord, og jeg reiser meg for å hente han.

Men i full fart legger han seg ned på magen, og jeg ser han åle seg under "glassgjerdet" ut mot løse lufta, der hvor det går rett ned mot gulvet i 1.etg!

Jeg klarer såvidt å få fatt i gutten, idet rumpa går under. Begge beina hang utover, og jeg dro han tilbake. Det er 6 meter rett ned mot betongen der!!

Jeg så for meg AL! Både at han falt,ambulanse,.begravelse...hele greia...

Jeg var så skjelven og redd, at jeg følte meg svimmel.

Et sekund til,og gutten ville falt ned.

En mann satt rett der, og så på at gutten gjorde dette her. At han ikke bøyde seg ned og dro ut gutten, det skjønner jeg ikke!!

Gikk rett ned til ledelsen og fortalte om nestenulykken, og at det faktisk kan gå et barn under der. Det er stort nok...

Grusomt skremmende! Og noe som nesten skjer, det kan skje neste gang, med et annet barn.

Dama jeg snakket med skulle gjøre noe med det med en gang, og det synes jeg er bra.

Nå skal han være en armlengdes avstand fra meg resten av tiden vi er i Norge...

Gjett om jeg føler meg som ei dårlig mamma :o(

Fortsetter under...

Skrevet

Uff, så forferdelig! Enda godt det gikk bra! Tenk om du ikke hadde fulgt så godt med på hva han gjorde! Men du har jo overhodet ikke skyld i dette, så du må ikke føle deg som en dårlig mamma nå. Det var i hvert fall bra du meldte fra til ledelsen om dette, slik at det ikke gjentar seg med et annet barn.

Skrevet

Off!!!!!! Kor fælt! Men kor bra at du klarte å få tak i han å dra han tebake!!

Satt mannen virkelig å så på? Huff...lite engasjert i verden rundt seg da :s

Er ikke noe dårlig mamma for det du da!!!! Det har ikkeno med deg å gjøre at det har bygd glasgjerdet med så stort åpenrom til gulvet at en liten Northerngutt klarer å åle seg under vettu.

GODT at det gikk bra med han , men skjønne at du skjelver og føler deg dårlig enda, gjør jeg og bare ved tanken så!

Klem fra

Skrevet

Åh, herregud.. får helt frysninger!! Takk og lov det ikke skjedde verre enn at du fikk hjertet til kastet opp i halsen... kjempebra at du gav beskjed.. slike ting er jo, som man ser, livsfarlige!!

Her i Bergen var det for noen år tilbake en jente som ble kastet over ett rekkverk i ett kjøpesenter, og datt 5 etasjer ned. Hun satte seg fast i armlenet på rulletrappen i det hun lente seg litt over, og dermed bar det utenfor. Hun landet heldigvis oppå gelenderet på rulletrappen i 1.etasje, som trolig reddet livet hennes. Tror hun brakk litt ribbein og slikt. Kjøpesenteret forandret straks sikkerheten, slik at det forhåpentligvis ikke skjer igjen.. skumle greier!!

Skrevet

Dette er faktisk ikke første gangen :-( men heldigvis ikke med mine barn.har både sett barn klarte på det og faktisk står oppå bordene ved gjerdet. det skulla ha vært hel glassvegg fra gulv til tak der.

Men det var bra at det gikk godt med gutten din og håper endelig de gjør noe før slikt skjer igjen.

Skrevet

Å, dærsken.... jeg fikk vondt i magen min nå, uff.....

Men det gikk jo bra og det er jo det man må leve på =)) Skjønner du fikk deg en støkk ja.

Håper du får en fin ferie i Norge da =)) Og God Jul

Annonse

Skrevet

Åh Gurimalla så bra det gikk så bra som det gjore!

Ble helt sjelven av bare å lese om det. Du er absolutt ingen dårlig mamma nei, du avverget jo det hele:0) Men den mannen skulle hatt julig for å ikke gripe inn...

Kjempe bra at du varslet ledelsen, håper de sikkrer bedre nå så det ikke går riktig galt neste gang.

Skrevet

får helt vondt inni meg når jeg tenker på det jeg også. Du er en kjempegod mamma som klarer å avverge det hele. Bra du sa fra til ledelsen så har du avverget flere slike episoder.

Skrevet

Du er ikke en dårlig mamma. Det er bare det at du trodde du var trygg. Og så skjedde det en nestenulykke. Og det kunne vært fatalt.

Jeg tror det beste du kan gjøre er å fokusere på livet nå. På at barna er friske og trygge --- og være glad for det.

For det kunne gått så inderlig ille - og det må du ikke dvele for lenge ved. For det gikk bra. Takk og lov!

Skrevet

Huff, hørtes kjempeskummelt ut. Det burde definitivt ikke gå an for et barn å krype under et slikt gjerde når gjerdet er plassert like ved en lekeplass!

Skrevet

Hjelpe mæ!!! dette bør de gjøre noe med TVERT!!!! Skjønner godt at du skjelver enda..For en grusom opplevelse..

Skrevet

Dette tok de alvorlig,sa dama jeg snakket med.

Hun var veldig forståelsesfull, og sa et skulle tvert sjekkes.

Gutten min er lang og slank, så han sklei fort under der.

Virkelig en ekkerl opplevelse....unner ingen følelsen!

Annonse

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Faen, blei kvalm av det her! Spesielt av mannen som ikke gjorde noe!

Skrevet

Åh herregud Northernlights! Det er det verste jeg har hørt... Må ha vært helt forferdelig for deg..

Men slikt skal jo ærlig talt ikke forekomme på et kjøpesenter da, alt slikt skal jo være umulig å komme under og over for små barn.... Og i nærheten av et lekerom.. *riste på hodet*

Det er så fort gjort, men takk høyere makter for at du rakk det i tide.

Sender deg en god klem

Skrevet

Offf... Herregud!!! Jeg blir kvalm bare av å lese det!

Heldigvis gikk det godt!

Skrevet

Ja,den mannen kan du få billig for meg...

Gutten min åla seg rett bak stolen hans, og han satt litt på siden med en 4-5 åring i fanget.

Hadde ikke kosta han en kalori å strekt handa si ned og stoppet min gutt...

Jeg fatter ikke hva som bor i enkelte; skulle han liksom bare sitte der og se en toåring falle ned i betongen?

Målløs!!

Uff..jeg prøver riste av meg følelsen..Takker min skaper at han ikke sklei under med resten av kroppen.

Skal iallefall ALDRI nevne dette til gubben :-/

Skrevet

så ekkelt.

• 1 måned senere...
Skrevet

Unnskyld at jeg dytter en gammel link her, men jeg ville bare legge ved en ny, for å vise at sånt kan skje:

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1027140.ece

Er det noen som skal på city syd, kan du sjekke om de gjorde noe med dette??Øverst, der Cafèen over OBS ligger.

De sa de skulle sjekke det, men jeg så ingen forbedring da jeg var der sist. Og har de ikke gjort det nå,så skal jeg skrive til dem. For dette er virkelig skummelt!

En ulykke kan skje så fort, og da kan det gå liv.

Heldigvis gikk det bra med den lille gutten det står om i adressa, men gjett om folk snart må tenke på at små kropper også kan snike seg gjennem veldig små livsfarlige steder!

Skrevet

Hvis det ikke er fiksa når du kommer, så går vi til avisa med det. Da skjer det nok noe ;)

Skrevet

*grøss* Enda godt det gikk bra. De bør jaggu få det fiksa fort!! Livsfarlig på enkelte senter.

Skrevet

Guri meg så skummelt!! Har aldri likt den glippen mellom gelenderet. Ser alltid for meg at noe tragisk kan skje der. Derfor lar jeg aldri lillegutt gå selv der oppe. Er litt overbeskyttende sånn..men jeg har det med å "se for meg" ting som kan skje hele tiden..

Enda godt det gikk bra. Takk og lov for det!!!! Håper de gjør noe med det straks! Syns det er sprøtt at de ikke har tenkt på det før.

Skrevet

Å herregud!!!! Det er jo kjempeskummelt!!!!!!

Dette bør du tipse adressa om sånn at de kan sette fokus på hvor farlig det er der!

Skrevet

Stakkars deg, forstår godt at du er skjelven! Du har ingen grunn til å føle deg som en dårlig mamma, for det skal jo ikke være slik at det er så dårlig sikret.

Skrevet

Kan sjekke det neste gang jeg drar dit, regner med denne uka. Var det på fremsiden der du ser ned mot midten av senteret eller bak mot rulletrappa som går opp til tredje etg.?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...